گزیده‌ای از نتایج مجامع هفته گذشته در ادامه خواهد آمد. مخاطبان متن کامل گزارش‌ها را با دسترسی کاملا آزاد و بدون پرداخت هزینه می‌توانند در سایت «دنیای بورس» بخوانند.

رتاپ: در مجمع «تجارت الکترونیک پارسیان» ۳۵ تومان از سود ۴۸.۳ تومانی سال ۱۳۹۶ تقسیم و به سوالات متعدد سهامداران درباره تاسیس یک شرکت فرعی و واگذاری اپلیکیشن «تاپ» به آن پاسخ داده شد.

شپترو: «پتروشیمی آبادان» در مجمع سالانه سودی برای تقسیم نداشت اما سهامداران مشتاق شنیدن برنامه‌های سهامدار عمده برای خروج شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بودند. مدیرعامل هم فرصت را برای شفاف‌سازی درباره اثر آتش‌سوزی چند شب قبل بر عملکرد سال ۱۳۹۷، مناسب دانست.

کپارس: «کاشی پارس» در مجمع سالانه خود ۳۱ تومان از حدود ۳۲ تومان سود سال ۱۳۹۶ را تقسیم کرد. مدیرعامل از اقدامات قبلی و برنامه‌های آتی کپارس برای تولید محصولات جدید و بعضا منحصر به‌فرد خبر داد.

کرازی: در مجمع سالانه «کارخانجات شیشه دارویی رازی» ۵ تومان از سود ۴/۱۸ تومانی تقسیم شد که البته سهامداران عمده قبلا درباره آن توافق کرده بودند و از سهامداران خرد نظری نخواستند. مدیران کرازی به تغییر سبد تولیدات از شیشه دارویی به شیشه‌های مواد خوراکی به‌خاطر وضعیت نابسامان صنعت دارو تاکید کردند.

دزهراوی: مجمع سالانه «داروسازی زهراوی» ضمن تصویب زیان ۲۵۰ تومانی برای هر سهم در سال ۱۳۹۶ از زیان حدود ۲۴۰ تومانی به ازای هر سهم که به‌صورت تعدیلات سنواتی به‌صورت‌های مالی سال ۱۳۹۵ تحمیل شد، رونمایی شد.

فروس: مجمع شرکت قدیمی«فروسیلیس ایران» (که می‌توان عنوان سحرخیزترین شرکت بورسی را به آن داد!) راس ساعت ۸ صبح سه شنبه تشکیل و تقسیم ۶ تومان از سود ۱۱ تومانی سال ۱۳۹۶ را تصویب کرد. بحث‌های فراوانی بین مدیران شرکت و سهامداران درباره نحوه فروش محصولات به مشتریان عمده که فولادسازان هستند، صورت گرفت.

انرژی: در مجمع «بورس انرژی» ۱۰ تومان از سود بیش از ۳۱ تومانی هر سهم تقسیم شد. مدیرعامل تحریم‌های احتمالی را برای بورس انرژی فرصتی دانست که می‌تواند سبب افزایش کمی و کیفی معاملات در این بورس و در نتیجه درآمدهای آن شود.

فسدید: با تصویب صورت‌های مالی«لوله و تجهیزات سدید» ۸۰۰ تومان به ازای هرسهم به زیان انباشته آن اضافه شد، اما گفته شد که اداره شرکت به «اداره تصفیه امور ورشکستگی» قوه قضائیه سپرده شده است.

دشیری: مجمع «شیرین دارو» ۱۳۰ تومان از سود بیش از ۱۴۰ تومانی را تقسیم کرد. پرسش‌های سهامداران درباره وضعیت خرید و واردات «ریشه شیرین بیان» و صادرات «عصاره شیرین بیان» بخش زیادی از جلسه را به خود اختصاص داد.

شفارس: در مجمع «صنایع شیمیایی فارس» سودی تقسیم نشد، گرچه ۴ ریال سود در سال ۱۳۹۶ ساخته شده بود.

پاسا: سود ۴ ریالی «ایران یاسا تایر و رابر» بخش کوچکی از زیان انباشته را پوشش داد.

پارسیان:‌ در مجمع «بیمه پارسیان» ۱۵ تومان از ۲۱.۵ تومان سود محقق شده سال ۱۳۹۶ تقسیم شد.

بشهاب: «لامپ پارس شهاب» که از افزایش نرخ ارز در چندماه گذشته بیشترین زیان را کرد، یک ریال از سود ۱۰ ریالی سال ۱۳۹۶ را بین سهامداران تقسیم کرد.

لخزر: «پارس خزر» در مجمع سالانه خود ۳۵ تومان سود تقسیم کرد. مدیران مجمع قصد داشتند ۵۰ تومان دیگر هم تقسیم کنند که با ۵۰ تومان سال قبل که تقسیم شده (و ظاهرا هنوز پرداخت نشده) در مجمع فوق العاده ۱۰۰ درصد از مطالبات و آورده نقدی افزایش سرمایه بدهند که به خاطر عدم صدور مجوز بورس امکان نیافت.

وسبحان: مجمع فوق العاده «سرمایه‌گذاری سبحان» (که اخیرا توسط سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی (وتوصا) خریداری شده) به تغییر سال مالی به ۳۱/۴ (پایان تیرماه هر سال) رای داد تا در سال ۱۳۹۷ یک مجمع ۶ ماهه هم علاوه بر مجمع اخیر اردیبهشت ماه، داشته باشد.

والبر: مجمع هلدینگ دارویی«سرمایه‌گذاری البرز» ۳۷ تومان از ۴۷ تومان سود محقق شده خود در سال ۱۳۹۶ را به‌صورت نقدی به سهامداران داد.

برکت: در مجمع «گروه دارویی برکت» که دو روز پس از مجمع سرمایه‌گذاری البرز (که عمده دارایی بورسی و تامین‌کننده سود آن محسوب می‌شود) برگزار شد، ۱۱ تومان از سود حدود ۱۸ تومانی سال ۱۳۹۶ به سهامداران داده شد.

میهن: در مجمع «بیمه میهن» با تصویب صورت‌های مالی و افزوده شدن زیان بیش از ۵۱ تومان به زیان انباشته قبلی، این شرکت (با احتساب سرمایه جدید ثبت نشده) به شمولیت ماده ۱۴۱ نزدیک شد.

تکنار: در مجمع «مجتمع معادن مس تکنار» زیان انباشته ۴۵ تومانی به ازای هر سهم تصویب شد تا میزان زیان انباشته به حدود ۵/۱ برابر سرمایه برسد.

حبندر: در مجمع «خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر» ۲۵ تومان سود تقسیم شد، در حالی‌که حدود ۴۳ تومان سود در سال ۱۳۹۶ محقق شده بود.غصینو: در مجمع «صنعتی مینو» که هم تولیدکننده مواد غذایی است و هم هلدینگی شامل چند شرکت غذایی دیگر، ۲۵ تومان از حدود ۴۳ تومان سود سال تقسیم شد.

خکمک: سود حدود ۵ تومانی«کمک فنر ایندامین سایپا» تنها توانست بخش کمی از زیان انباشته سال‌های قبل را بپوشاند.در اصفهان «پگاه اصفهان» (غشصفا) در مجمع نوبت دوم خود، ۹۲ تومان سود تقسیم کرد که خیلی بیشتر از سود ۵۳ تومانی سال ۱۳۹۶ بود.در همین شهر، «تولیدی چدن سازان» (چدن) در اولین مجمع خود پس از ورود به فرابورس نیمی از سود ۵/ ۳۵ تومانی خود یعنی ۷/ ۱۷تومان را تقسیم کرد.شرکت اصفهانی «مهندسی مرآت پولاد» (تپولا) در دومین نوبت مجمع نیز به خاطر حاضر نبودن صورت‌های مالی مجددا به تنفس خورد. بندرعباس شاهد برگزاری مجمع «فولاد هرمزگان جنوب» (هرمز) بود تا سود ۵/ ۲۵ تومانی آن عمدتا صرف پوشش زیان انباشته سال‌های قبل شود و حداکثر سود باقیمانده یعنی ۶/ ۱تومان تقسیم شود.در شهرکرد «فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال» (قچار) که امسال توانسته بود باقیمانده زیان انباشته سال‌های قبل را بپوشاند، ۱۰ تومان از سود ۹۲ تومانی خود را تقسیم کرد. در بندر انزلی «کشتیرانی دریای خزر» ۴/ ۱۴تومان از سود ۶/ ۱۹ تومانی را نقدی به سهامداران داد. در مشهد هم مجمع دو شرکت بازارپایه‌ای (گپارس) و (واحصا) به حد نصاب نرسید. برای مطالعه گزارش‌های کامل و مستقیم «دنیای بورس» از مجامع مزبور می‌توانید به سایت www.donyayebourse.com بخش «اخبار مجامع» مراجعه کنید. در فاز دوم «دنیای بورس»، دسترسی عمومی و رایگان برای همه مطالب ایجاد شده است.