غلامرضا شریعتی اظهار کرد: امیدواریم افزایش اعتبارات استان که حاصل تلاش‌های صورت گرفته است، اثربخشی لازم را برای مردم داشته باشد. اگر بودجه ۹۶ نسبت به بودجه ۹۵ استان حدود ۹۷ درصد رشد داشت و تخصیص اعتبارات ما نیز ۲۴/ ۲ برابر شد، جز با تلاش همگانی تمام دستگاه‌ها همچون سازمان برنامه و بودجه محقق نمی‌شد.وی ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های استان در هزینه‌کرد اعتبارات امسال نهایت دقت، جدیت و تلاش را داشته باشند که اثربخشی و رضایتمندی در مردم ایجاد و مردم احساس کنند که توجهی به خوزستان و اهواز می‌شود.استاندار تصریح کرد: اینکه دولت به خوزستان اعتبار تخصیص دهد و توجه کند، اما این توجهات برای مردم محسوس نباشد، ناشی از ناکارآمدی ما است.

شریعتی اظهار کرد: در سال جاری، اعتبارات عمرانی و بودجه استان‌های کشور از ۵/ ۳ تا ۳۰ درصد کاهش داشته اما در این شرایط بودجه خوزستان ۵/ ۱۸ درصد افزایش یافته است. امسال به‌طور متوسط بودجه استان‌های کشور نسبت به سال ۹۶، ۵/ ۸ درصد کاهش داشته، اما افزایش بودجه خوزستان نشان‌دهنده توجهی است که به خوزستان می‌شود.وی با اشاره به تصویب اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار برای مهار ریزگردها و حل مشکل برق خوزستان از محل صندوق توسعه ملی در قانون بودجه ۹۷ اظهار کرد: این ۱۵۰ میلیون دلار پول نقد است که جداگانه از بودجه استان اختصاص خواهد یافت.

استاندار خوزستان گفت: از مدیران و دستگاه‌های استانی انتظار می‌رود سهم خود را از اعتبارات ملی و ردیف‌های ملی متمرکز جذب کنند و با جدیت پیگیر این موضوع باشند. همچنین در هزینه‌کرد بودجه استانی وسواس و دقت بالا به خرج دهند.شریعتی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از دستگاه‌های استان از ظرفیت‌ها و فرصت‌های قانون بودجه ۹۷ اظهار کرد: امسال بدون اینکه رقم و عددی در بودجه استان دیده شود، ۴۶۰ میلیارد تومان جذب کردیم. باید ظرفیت‌های بودجه را شناسایی و از آنها استفاده کنیم و فقط به دنبال عدد و رقم اعتبار نباشیم و در کنار آن به دنبال ظرفیت‌های قانون بودجه در حوزه‌های مختلف باشیم.

وی ادامه داد: این ظرفیت‌ها گاهی بیشتر از اعتبارات بودجه‌ای می‌تواند به ما کمک کند و کار را به پیش ببرد. نباید تنها به بودجه‌های استانی و ملی اکتفا کنیم. باید سرمایه‌گذاری و شرایط اقتصادی استان را هم در حوزه‌های کلان مانند پتروشیمی و نفت و هم در حوزه‌های مشاغل متوسط و خرد تسهیل کنیم. در خوزستان خیلی به مشاغل متوسط و خرد توجهی نمی‌شود. باید این موارد را در برنامه‌ها ببینیم.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: اعتبارات تملک دارایی در خوزستان ۳۱ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است. امید حاجتی اظهار کرد: این در حالی است که اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌‌ای استان‌‌های کشور به‌طور میانگین امسال ۵۱ درصد کاهش داشته‌اند.وی گفت: امسال اعتبارات طرح‌‌های ملی استانی شده در استان‌های کشور نسبت به پارسال حدود ۱۱ درصد کاهش یافته اما سهم خوزستان از این اعتبارات نسبت به پارسال، ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات طرح‌های ملی استان‌های کشور که به‌طور میانگین در تمام کشور ۲۶ درصد کمتر شده، در خوزستان با حدود ۴۱ درصد کاهش همراه بوده و نشان می‌دهد که خوزستان در این موضوع که دستگاه‌‌ها باید سهم خود را با تعامل با وزارتخانه‌‌ها و سازمان‌‌های متبوع خود در مرکز بگیرند، وضعیت خوبی ندارد.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان اظهار کرد: اعتبارات خوزستان در فصل‌‌های پژوهش‌‌های توسعه‌‌ای و نیز آب و فاضلاب، بیشترین رشد و در فصل‌‌های توسعه خدمات شهری، روستایی، عشایری و نیز بازرگانی، کمترین رشد را از محل اعتبارات طرح‌های ملی داشته است.حاجتی گفت: درآمد جرایم رانندگی خوزستان در سال ۹۶ نسبت به سال پیش از آن با ۵۰ درصد کاهش به ۱۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی افزود: در سال ۹۶ درآمد بازارچه‌های مرزی خوزستان نسبت به سال پیش از آن، ۷۸ درصد کاهش داشته و لازم است معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان برای یافتن دلیل این مساله اقدام کند، زیرا این مساله در معیشت مرزنشینان بسیار تاثیرگذار است. وی گفت: اکنون ۱۹۰۰ طرح نیمه‌‌تمام در خوزستان وجود دارد که پیشرفت صفر تا نزدیک به ۱۰۰درصد دارند.حاجتی افزود: برای تکمیل این طرح‌ها به ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اکنون امکان تخصیص آن وجود ندارد.رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تاکید کرد: با وجود ۱۴۰۰ طرح نیمه‌‌تمام با پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد، آغاز طرح‌های جدید هیچ توجیهی ندارد.وی ادامه داد: اعتبارات امسال ارتقای شاخص‌‌های توسعه خوزستان ۱۸۷۰ میلیارد ریال، اعتبارات تبصره ۱۸ سه هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال، بخش استانی اعتبارات استانی توسعه متوازن ۴۹۷۰میلیارد ریال و بخش ملی اعتبارات توسعه متوازن برای خوزستان ۲ هزار میلیارد ریال است.