در این شرایط دیروز بازار شاهد صعود قیمت‌ها بود. در این شرایط شاخص سهام توانست به رشد ۴۴۰ واحدی معادل ۵/ ۰ درصد دست یابد. با این رشد، نماگر بازار دیروز به ۹۳هزار و ۶۰۶  واحد رسید. نمادهای ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، فولاد خراسان، سایپا، گل‌گهر و پتروشیمی خارک بیشترین سهم را در رشد دیروز شاخص کل داشتند. دیروز همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱۳۶واحدی همراه شد.

در گروه حمل‌ونقل‌، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: تعداد ۲۷۳ میلیون و ۵۲۸ هزار سهم شرکت حمل‌ونقل‌ بین‌المللی خلیج‌فارس در بورس عرضه می‌شود.به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، تعداد ۲۷۳میلیون و ۵۲۸هزار سهم شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از سوی شرکت احیا گستر هرمز به قیمت پایه هر سهم ۲۴۶۰ریال در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

بر‌اساس این گزارش، این میزان سهام، ۳۷/ ۷۸ درصد سهام این شرکت را شامل می‌شود که توسط سازمان خصوصی‌سازی به‌صورت ۱۰درصد نقد و بقیه اقساط ۶ساله در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال روی میز فروش می‌رود.در تحولات پیرامون بازار، دیروز عضو شورای‌عالی بورس، اعتمادسازی و تقویت آن را مهم‌ترین اصل بازارهای کشور از جمله بازار سرمایه دانست.حسین عبده‌تبریزی در گفت‌وگو با«سنا»، با اشاره به برخی احتمالات درخصوص خروج آمریکا از برجام گفت: حرکت‌های ایذایی آمریکا تاثیر خود را بر بازارها گذاشته است، در این شرایط بازار سرمایه فرصت دارد در شرایط عدم اطمینان، خود را به‌عنوان محلی مطمئن، مستقر کرده و ضمن شناساندن پتانسیل‌های بازار، از حرکت‌هایی که اعتماد را نسبت به بازار سلب می‌کند، پرهیز کند.

عبده‌تبریزی با تاکید بر اینکه اعتماد در بازار سرمایه باید توسعه داده شود، گفت: این کاری است که در شرایط فعلی کشور باید انجام شود؛ یعنی باید سعی کرد اعتماد مردم را به‌جایی که معتبر است، افزایش داد.وی گفت: اگر آمریکا از برجام خارج شود، دولت یا وزارت امورخارجه چه عکس‌العملی نشان خواهند داد؟ چون به هرحال یک بحث سیاسی است و از متخصصین سیاسی باید پرسید؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت که بیرون آمدن آمریکایی‌ها به این معنا نیست که برجام به کلی به‌هم می‌خورد.

در گروه قندی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری با سرمایه ثبت‌شده ۱۴۰ میلیارد ریال گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان اسفند ماه را منتشر کرد. شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری در اسفند ماه سال گذشته فقط ۸۰۰ تن تفاله خشک تولید کرد. این شرکت در ماه مورد بررسی ۲۲۱ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال انواع محصول را به فروش رساند. سال مالی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری پایان اسفند ماه سال ۹۶ است و این شرکت طی ۱۲ ماهه سال مالی ۹۶ بیش از ۱۲۸ هزار تن انواع محصول تولید کرد که شکر تولیدی از چغندر قند با تولید ۳۳ هزار تن بیشترین حجم تولید را میان محصولات این شرکت داشت. «قچار» اعلام کرده است در ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند سال گذشته، یک هزار و ۲۱۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال انواع محصول را به فروش رسانده است.

در این گروه همچنین شرکت قند اصفهان در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۹۶ به ازای هر سهم ۱۵۱۶ ریال سود اختصاص داد که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی ۹۵ معادل ۷۱ درصد افزایش داشت. قند اصفهان دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به پایان اسفند ۹۶ را نسبت به اطلاعیه قبلی اینگونه اعلام کرد: علت افزایش ۷۹ درصدی سود ناخالص مربوط به افزایش ۲۳ درصدی جذب چغندر و افزایش ۶۹ درصدی سهمیه شکرخام مالکیتی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بلااستفاده تولید است. همچنین علت افزایش سایر هزینه‌های عملیاتی مربوط به اعمال عوارض مازاد از محل واردات سال ۹۴ است. این شرکت اعلام کرده است: افزایش هزینه‌های عمومی و اداری مربوط به افزایش فعالیت واحدهای مربوطه به علت افزایش زمان بهره‌برداری و افزایش فروش داخلی و صادراتی بوده است.  در پایان معاملات دیروز پالایش نفت اصفهان با معامله بلوکی ۶۸ میلیون سهمی و به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. در پایان معاملات نیز گروه‌های فلزات اساسی، خودرو و فرآورده‌های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعتی قرار گرفتند.

در گروه دارویی البرز دارو با تقسیم سود حداکثری ۱۳۵۰ ریال را در مجمع توزیع کرد. در گروه معدنی دیروز مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: به زودی با عرضه سنگ‌آهن و فرآورده‌های آن در بورس کالا، پازل کشف قیمت محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا تکمیل می‌شود. فلسفه تشکیل بورس کالا در ایران، خروج از قیمت‌گذاری‌های سفارشی و دستوری بود. امروز بورس کالای ایران به بلوغ و پیشرفت‌های غیرقابل انکاری رسیده است.وی گفت: دوران تعیین دستوری قیمت‌ها برای تولیدکنندگان تمام شده است و محصولات استراتژیک از جمله محصولات زنجیره فولاد، برای توسعه راهی جز کشف قیمت واقعی در بورس کالا ندارند.در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت اما حمایتی بود که در آن ارزش معاملات با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت در بورس تهران به ۱۸۷میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۷۵میلیارد تومان بالغ شد.