موضوع اجبار شرکت‌های صادراتی برای عرضه ارز خود به نرخ‌های دولتی موجب شده است بازار نتواند ارزیابی درستی از آینده شرکت‌ها و سود آوری آنها داشته باشد. در این شرایط به نظر می‌رسد بازار همچنان در این شرایط نامشخص باقی بماند و دولت تا پایان تحولات سیاسی نتواند در مورد مسائل ارزی و اقتصادی تصمیمات واضحی بگیرد چرا‌که این تصمیمات خود وابسته به شرایط آتی خواهد بود. در این شرایط در کل هفته گذشته شاخص بورس با ۸/ ۰ درصد افت موجب شد تا نخستین ماه سال ۹۷ برای معامله‌گران با زیان همراه شود هر‌چند با‌توجه به افت قیمت‌ها و ارزندگی آنها در سناریوهای متعادل و خوش‌بینانه بازار تمایلی به عرضه‌های بیشتر از خود نشان نمی‌دهد و در انتهای هفته، بازار با رشد یک واحدی شاخص مواجه شد از دیدگاه کارشناسان بازار در‌حال حاضر با‌توجه به شرایط و سناریوهای رخ داده در انتظار آینده و همچنین روشن شدن شرایط باقی مانده است. در روز چهارشنبه بازار سهام در‌حالی با رشد یک واحدی شاخص کل مواجه شد که بازار بدون صدرنشین خاصی به کار خود ادامه داد. همچنین شاخص کل هم‌‌وزن با افزایش ۴۳ واحدی (۲۶/ ۰ درصد) عدد ۱۶ هزار و ۷۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.  در همین حال بازار از محل تقویت قیمت‌های بازار جهانی نیز در موقعیت خوبی قرار دارد. بهای نفت به رقم ۷۴ دلار برای هر بشکه نفت برنت رسیده است. بهای روی و سرب نیز به ترتیب ۳هزار و ۲۷۰ دلار و ۲هزار و ۳۷۰ دلار رسیده است و مس در قیمت ۶ هزار و ۹۸۶ دلار معامله می‌شود (ساعت ۱۵ روز جمعه). در بازار روز چهارشنبه نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، ‌اوراق اختیار خرید و فروش توسعه معادن روی، صنایع جوشکاب یزد، توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب و سرمایه‌گذاری رنا، واسپاری ملت، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه رازی، ‌حق تقدم خرید سهام بیمه آرمان، صنایع لاستیکی سهند، سیمان هگمتان، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر بازگشایی شدند.به گزارش اسپوتنیک، قیمت فلزات اساسی به‌ویژه آلومینیوم در بازارهای جهانی به‌شدت افزایش یافت. افزایش قیمت فلزات اساسی بیشتر متاثر از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۶ آوریل تحریم‌هایی را علیه ۳۸ شرکت روسی و نیز مقامات رسمی دولتی این کشور اعمال کرد. در بین شرکت‌های تحریم شده «روسال» در روسیه دیده می‌شود. روسال دومین شرکت بزرگ تولید‌کننده آلومینیوم در جهان است که البته طی سال‌های گذشته با ورود شرکت‌های چینی به بازار، این شرکت به جایگاه دوم سقوط کرد. به هر حال روسال ۶ درصد آلومینیوم جهان را تولید می‌کند.  در گروه فلزی، صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰‌درصدی کیمیای زنجان گستران از سود انباشته باعث رشد قیمت شد. ابراهیم جمیلی مدیرعامل گروه معدنی کیمیا و مالک زرین معدن آسیا و کیمیای زنجان گستران درحالی آذر سال گذشته از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این دو شرکت فرابورسی خبر داده بود که هفته پیش مجوز افزایش سرمایه یکی از دو شرکت از سوی سازمان بورس صادر شد.  به این ترتیب «کیمیا» می‌تواند سرمایه اسمی ۵۲/ ۱۱ میلیارد تومان را از محل سود انباشته به بیش از ۲۳‌میلیارد تومان برساند و صرف اجرای طرح نیروگاه برق ۱۰ مگاواتی کند. صدور مجوز افزایش سرمایه، منجر به قطع شدن سیر نزولی چند روزه و رشد ۵ درصدی قیمت سهام این شرکت شد.  

در گروه خودرویی، سرمایه‌گذاری رنا کاهش ۳۶ درصدی پیش‌بینی سود خود را اعلام کرد. «ورنا» که با سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومانی در بورس حضور دارد و از زیرمجموعه‌های مهم سایپا به شمار می‌رود، چهارشنبه به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف و برای امروز بدون دامنه نوسان آماده بازگشت به تابلو شد.  براساس این گزارش، علت توقف نماد «ورنا» ناشی از تعدیل منفی ۳۶ درصدی پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۳۱ شهریور سال جاری بود که طی آن این متغیر مهم از ۱۳۳ به ۸۵ ریال کاهش یافت. این شرکت دلیل این تعدیل منفی را ناشی از عدم فروش سهام شرکت‌های سایپا (به علت وثیقه بودن)، انفورماتیک ایران و لیزینگ رایان سایپا اعلام کرده است.  در گروه بازرگانی بلوک‌های خرد سهام فروشگاه رفاه به روی تابلو می‌رود. رفاه که سال گذشته با تغییر سهامداران عمده مواجه شد اینبار باقی سهامداران از قصد خود برای واگذاری سهامشان پرده برداشته‌اند. به این ترتیب مقرر شده بیش از ۱۰ میلیون و ۳۱ هزار سهم «رفاه» معادل ۲۹/ ۲ درصد به قیمت پایه هر سهم ۱۲ هزار و ۳۹۰ ریال در فرابورس عرضه شود. این عرضه توسط کارگزاری بورس بیمه ایران روز دوشنبه سوم اردیبهشت انجام می‌شود. در گروه معدنی معامله‌گران روز چهارشنبه شاهد توقف نماد توسعه معادن روی بودند این نماد پس از انتقال سهام این شرکت به یک شرکت بیرون بورسی متوقف شد. سال گذشته بلوک مدیریتی این شرکت به روی تابلو آمد که به دلیل عدم تایید صلاحیت خریداران معامله‌ای انجام نشد. به نظر می‌رسد این انتقال برای سهولت واگذاری سهام توسعه معادن روی بدون نیاز به عرضه مستقیم آن روی تابلو صورت گرفته است. در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۱۱۲میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۷۴میلیارد تومان بالغ شد.