در بازار دیروز در گروه شرکت‌های واسطه‌گری مالی سرمایه‌گذاری ملی سهامداران خود را به مجمع سالانه دعوت کرد. براین اساس سهامداران «ونیکی» ساعت ۱۰:۳۰ روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین در سالن فردوسی شاهد برگزاری مجمع سالانه خواهند بود.  در گروه لوازم خانگی پارس خزر، برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی را اعلام کرد. در این راستا، «لخزر» درصدد است در صورت اخذ موافقت سازمان بورس سرمایه اسمی را از ۱۲/ ۱۵به ۲۴/ ۳۰ میلیارد تومان برساند.

تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت اصلاح نسبی ساختار مالی، کاهش نسبی هزینه‌های مالی، افزایش توان مالی و نقدینگی، کاهش فاصله بین مبلغ سرمایه ثبت شده با مبلغ مورد نظر سازمان بورس و ابقا در تابلوی فرعی بازار اول سازمان مذکور، تسهیل نقل و انتقال سهام شرکت در بورس اعمال می‌شود.

در گروه فلزی معاون مالی و اقتصادی ذوب‌آهن در واکنش به اظهارات نماینده مجلس مبنی بر تقسیم بیش از یک میلیارد بین اعضای هیات‌مدیره با وجود بدهی سنگین و زیان‌ده بودن، توضیحاتی داد.  سعید امیدقائمی معاون مالی و اقتصادی ذوب‌آهن اعلام کرد: تنها مبلغ پرداختی به اعضای غیرموظف هیات‌مدیره، طبق ماده ۱۳۴ قانون تجارت، حق حضور در جلسه است که در چارچوب قوانین و مقررات و بر اساس مصوبه مجمع سهامداران به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود و در مورد اعضای موظف نیز وفق روال قانونی و جاری شرکت و طبق قراردادهای منعقده حقوق پرداخت می‌شود. وی ضمن اشاره به عدم برگزاری مجمع سالانه سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته تاکنون و به تبع آن عدم مشخص شدن تقسیم سود و پاداش هیات‌مدیره افزود: هیچگونه مبلغی در پایان سال ۹۶ به اعضای هیات‌مدیره در قالب پاداش پرداخت نشده است و شرکت خود را ملزم به رعایت مواد ۱۳۲ و ۱۳۴ قانون تجارت می‌داند. ضمنا تمامی اطلاعات مالی شرکت شفاف و در سامانه کدال بورس قابل مشاهده است.

در گروه سیمانی دیروز سیمان هگمتان گزارش مناسب عملکرد سال مالی خود را منتشر کرد. این شرکت در ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ دی ۹۶ (حسابرسی نشده) مبلغ ۴۵۲ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد که ۱۱۵درصد بودجه پیش‌بینی شده شرکت بوده است. این در حالی است که شرکت برای مدت مشابه سال گذشته مبلغ ۶۰ ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده بود. در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۷۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۲۱۴میلیارد تومان بالغ شد.