به این ترتیب صف‌های فروش سنگینی در نماد معاملاتی شرکت‌های زامیاد، ایران خودرو دیزل، رینگ مشهد و کمک فنر‌سازی تشکیل شد. این در حالی بود که معامله‌گران مدافع به کرات صف‌های فروش را جمع‌آوری کردند. در این شرایط شاخص چاره‌ای جز افت بیش از ۱۹۲واحدی نیافت تا با این افت سطح حمایتی ۹۷هزار واحدی را ترک کرده و در پایان معاملات به رقم ۹۶هزار و۹۹۱ واحد برسد. شاخص کل هم‌وزن نیز دیروز با کاهش ۱۱۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۴۲۹ واحد را به نمایش گذاشت. در بازار دیروز معامله‌گران شاهد عرضه دو بلوک سهام بودند؛ در اولین عرضه بلوک آلومینیوم ایران عرضه شد. این بلوک ۵۳/ ۱۹درصدی شرکت آلومینیوم ایران از سوی سازمان خصوصی‌سازی در نرخ پایه ۲هزار ریال عرضه شد که براساس خبرهای اولیه توسط مالک آلوم رول نوین و صنایع آلومینیوم پردیس خریداری شده است.

در دومین عرضه سهام ذوب آهن اصفهان عرضه شد که در آخرین دقایق بازار خریداری برای آن وارد سیستم معاملات شد که معامله نشد و دنباله کار به روز جاری موکل شد. در بازار دیروز در گروه بیمه‌ای، همچنین نماد معاملاتی بیمه دی در راستای اجرای ماده ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران با توجه به تایید مهلت درخواستی ناشر برای بار دوم تعلیق شد. در گروه دارویی، عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو با نماد «شفا» روز چهار شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ در بورس تهران انجام می‌شود. به این ترتیب بنا بر گزارش معاونت بازار بورس تهران، فردا ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو برای اولین بار به‌عنوان پانصدوشانزدهمین شرکت پذیرفته شده پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد. در گروه بانکی، بانک تجارت فروشنده سهام شرکت‌های پتروشیمی پردیس، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی شیراز در روز ۲۱ اسفندماه در بورس اوراق بهادار شد. بانک تجارت در نظر دارد سهام متعلق به خود را در سه شرکت بورسی از طریق مزایده واگذار کند. بر این اساس ۱۷/ ۱ درصد سهام شرکت پتروشیمی پردیس شامل۷۰میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۸ سهم به قیمت پایه ۸هزار و ۸۱۸ ریال به‌صورت نقد و یکجا در روز ۲۱ اسفندماه امسال در بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود.

همچنین قرار است بلوک ۷۵/ ۲ درصدی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان شامل ۲ میلیارد و ۶۵ میلیون و ۷۷۵ هزار و۲۹۳ سهم به قیمت پایه ۳ هزار و ۲۴۰ ریال به‌صورت نقد و یکجا در این روز در بورس اوراق بهادار عرضه شود. در عین حال بلوک ۷۶/ ۱ درصدی سهام شرکت پتروشیمی شیراز شامل ۸۹میلیون و ۹۴۵هزار و ۱۵۸سهم به قیمت پایه ۳ هزار و ۶۶ ریال  به‌صورت نقد و یکجا در روز ۲۱ اسفندماه امسال در بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود. در گروه بانکی همچنین بانک مرکزی با رفع مغایرت‌های مطروحه در صورت‌های مالی آتی، مجوز مجمع سالانه مالی سال ۹۵ بانک دی را صادر کرد.  مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی طی نامه ۱۳ دی سال جاری، صدور مجوز برگزاری مجمع سالانه بانک دی برای سال مالی ۹۵ مبنی بر رفع مغایرت‌های مطروحه در صورت‌های مالی آتی از جمله صورت‌های مالی میاندوره‌ای و پایان سال مالی جاری را بلامانع اعلام کرد. درگروه خودرویی ایران خودرو دیزل دیروز، برای انتخاب اعضای هیات‌‌مدیره متوقف شد این شرکت اقدام به برگزاری مجمع فوق‌العاده‌ای در صبح شنبه ۱۹ اسفند خواهد کرد. در این گروه، سرمایه‌گذاری سایپا برای دومین بار اقدام به مزایده زمین ۹۹ هزار و ۷۲۵ متری به ارزش پایه ۱۱۱ میلیارد تومان در محمود آباد شمال کرد. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی با تب‌‌وتاب زیادی بود که ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در آن در بورس به ۱۸۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۳۰۰میلیارد تومان بالغ شد.