در بازار دیروز اگرچه همچنان گروه پالایشی صدرنشین بازار بود اما این صدرنشینی با عرضه‌های سنگینی همراه شد. به این ترتیب اکثر صف‌های خرید از میان رفت و بازار چهره متعادلی به خود گرفت. در نهایت بازار به مدد سه نماد، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو  و پتروشیمی پردیس با رشد ۶۱ واحدی شاخص کل همراه شد و در محدوده ۸۷هزار و ۴۷۷واحدی توقف کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۱۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۴۰ واحد رسید. در بازار دیروز در گروه سیمانی یک کارشناس صنعت سیمان با اشاره به مازاد ۲۴ میلیون تنی صنعت سیمان، پیشنهاد کرد به منظور جلوگیری از ایجاد رقابت منفی در این صنعت، دولت یارانه‌ای بابت مازوت به کارخانه‌های سیمانی پرداخت نکند.

علی‌محمد بُد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال حاضر تولید سیمان در کشور بیشتر از میزان مصرف و صادرات است، اظهار کرد: ظرفیت تولید سیمان حدود ۸۴ میلیون تن است، در حالی‌ که میزان مصرف و صادرات این محصول معدنی به حدود ۶۰ میلیون تن می‌رسد و به این ترتیب با مازاد تولید ۲۴ میلیون تنی تولید روبه‌رو‌ هستیم. وی ادامه داد: به‌ منظور جلوگیری از ایجاد رقابت منفی در صنعت سیمان، طی نامه‌ای به وزیر نفت از وی خواستیم تا گاز کارخانه‌های سیمانی را در زمستان قطع کنند تا بیش از این شاهد انباشت سیمان و کلینکر در کارخانه‌ها نباشیم. بُد با بیان اینکه هنوز پاسخی به نامه ما داده نشده، گفت: به‌ منظور جلوگیری از ایجاد رقابت منفی بهتر است که یارانه‌ای بابت مازوت مصرفی کارخانه‌های سیمان نیز پرداخت نشود. به گفته وی، هنوز دستورالعملی بابت قیمت مازوت (سوخت جایگزین گاز در زمستان) مصرفی کارخانه‌های سیمان از سوی دولت صادر نشده و در صورتی‌ که از پرداخت این یارانه جلوگیری شود، شاهد کاهش انباشت سیمان در کارخانه‌ها خواهیم بود. این کارشناس صنعت سیمان با بیان اینکه قیمت آزاد مازوت حدود ۵/ ۲ برابر نرخ یارانه‌ای آن است، گفت: در حال حاضر صادرات شرایط مناسبی ندارد و در داخل نیز با توجه به مازاد تولید، شاهد فروش سیمان ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت مصوب هستیم. وی در عین حال تصریح کرد: شرایط بازار عراق برای صادرات سیمان ایران رو به بهبود است.

پیش‌بینی می‌کنیم با خروج داعش و همچنین حل مشکل کردستان عراق، وضعیت این بازار طی ۲ تا ۳ ماه آینده بهتر شود و صادرات سیمان به عراق حدود ۳ تا ۴ میلیون تن افزایش یابد. بُد با تاکید بر لزوم رایزنی سیاسی مسوولان ایرانی با عراقی‌ها برای بهبود تعرفه واردات سیمان ایران به این کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۵/ ۳ میلیون تن صادرات سیمان و کلینکر به عراق داریم که امکان افزایش آن تا ۸ میلیون تن وجود دارد. در گروه بانکی دیروز شایعه تغییر مدیران بانکی از جمله در بانک‌های ملت، مسکن، رفاه و بانک ملی ایران در بازار به گوش می‌رسید. اما این صحبت‌ها در حد شایعه باقی ماند. در گروه حمل‌ونقل‌ دیروز نماد ریل پرداز سیر بازگشایی شد. نماد «حریل» پس ازارائه تعدیل منفی سود هر سهم  ۹ درصدی متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و مثبت بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به ۱۹۳میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۸۱میلیارد تومان رسید.