مدیرعامل بانک سپه اظهار کرد: پس از ادغام، بهینه‌سازی و حذف برخی شعب حتی شعب بانک سپه انجام خواهد شد و از نیروهای مازاد در گسترش و بخش‌های دیگری از بانک استفاده خواهد شد. وی ادامه داد: در بررسی‌های جهانی، دو مورد ادغام بانک‌ها در این اندازه انجام شده که عمدتا برای افزایش قدرت رقابتی در بازار بوده است. وی با تاکید بر اینکه در سال ۸۵ بالغ بر ۲/ ۷ میلیارد دلار از ۴۰ میلیارد دلار حجم مبادلات ارزی کشور را بانک سپه انجام می‌داد، افزود: این بانک در سال ۸۵ مورد تحریم قرار گرفت و به تدریج شعب خارجی این بانک، فرآیند کار خود را متوقف کردند. وی اظهار کرد: پنج ماه است که طرح ادغام رسما عملیاتی شده است و هر عضو هیات مدیره نماینده بانک سپه در بانک‌های ادغامی هستند. مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: امروز مراحل اصلی ادغام را تقریبا پشت سر گذاشته‌ایم. چغازردی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بانک سپه در دهه آینده جزو کارآمدترین بانک‌ها باشد. وی افزود: عمده نیروهای بانک سپه به علت قدمت، سابقه‌کاری بیش از ۲۵-۲۰ سال دارند که با این ادغام تلفیقی از تجربه و دانش روز صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: از همه نیروی انسانی و ظرفیت‌‌ها استفاده می‌کنیم. چغازردی گفت: عمده بانک‌ها در وضعیت مناسبی در ترازنامه قرار دارند و بیشتر سهام بانک‌های ادغامی به بانک سپه منتقل شده است.

 واگذاری ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سپه

مدیرعامل بانک سپه افزود: امسال ۵۰ به اضافه یک درصد شرکت سرمایه‌گذاری امید را واگذار می‌کنیم که شامل کرسی مدیریتی هم هست. وی افزود: ارزش سرمایه‌گذاری امید در سهم بانک سپه، ۲۸ هزار میلیارد تومان است که در صورت فروش ۵۰ درصد، رقمی در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به منابع بانک سپه افزوده می‌شود. وی افزود: این شرکت در سال ۱۳۸۰ با سرمایه ۶۵ میلیارد تومان به ثبت رسید. مدیرعامل بانک سپه گفت: پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری امید متشکل از بزرگ‌ترین معدنی‌های کشور مانند گل‌گهر، چادرملو و گهرزمین است. وی ادامه داد: هلدینگ‌های سیمانی، آسیاناما، کویرتایر، نیروگاه جهرم و... جزو هلدینگ سرمایه‌گذاری امید هستند. چغازردی با بیان اینکه در سال گذشته بانک سپه با تکلیف ماده ۱۶ و ۱۷ قانون واگذاری اموال مازاد، همه ۷۰ درصد سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری امید را واگذار کرد که به علت بزرگی رقم واگذاری، خریداری نداشت. امسال ۵۰ به اضافه یک‌درصد را واگذار خواهیم کرد.

 ساخت اکباتان شرق تهران

مدیرعامل بانک سپه گفت: بانک سپه زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در شرق تهران در محله تهرانپارس با نام سپه شهر دارد که به زودی یک شهرک در آن ساخته می‌شود. چغازردی با بیان اینکه بانک سپه مجوز ساخت یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار متر از زمین سپه شهر را در قالب مسکونی، تجاری و اداری مانند شهرک اکباتان دریافت کرده است، افزود: با بانک مسکن برای تامین منابع مالی این طرح به توافق رسیده‌ایم که در صورت تحقق، اتفاق خوبی است. مدیرعامل بانک سپه در ادامه گفت: ۹۵ درصد از منابع بانک به‌صورت تسهیلات پرداخت شده است. وی با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای امسال بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، افزود: بخش اعظم این تسهیلات منابع جدید و بخش وصولی تسهیلات پرداخت شده است. چغازردی تصریح کرد: حدود ۳۴ هزار میلیارد ریال از تسهیلات پرداخت شده، به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافته است که در چند سال گذشته جزو بانک‌های برتر بوده‌ایم. وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ طرح تولیدی از طرح‌های رونق بانک سپه استفاده کرده‌اند.