شاخص قیمت غلات فائو در این دوره نسبت به ماه قبل یک‌درصد افزایش یافته  که دلیل آن افزایش ۷‌درصدی قیمت‌های ذرت بوده‌است. قیمت‌های جهانی ذرت به دلایلی از جمله بالابودن تقاضا برای ذخایر برزیل، کاهش فروش از سوی کشاورزان در آرژانتین و افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل دریایی در ایالات‌متحده آمریکا افزایش قابل‌توجهی را تجربه‌کرده است، با این حال قیمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهانی گندم، به دلیل بالابودن عرضه و چشم‌انداز خوب تولید در فدراسیون‌روسیه ۱.۶‌درصد کاهش یافته‌است. قیمت‌های جهانی برنج نیز در بحبوحه افت تقاضا برای واردات ۰.۵‌درصد کاهش یافته‌است.

براساس این گزارش، شاخص قیمت روغن نباتی فائو در این دوره نسبت به ماه قبل، ۳.۹‌درصد کاهش یافته‌است. قیمت‌های جهانی روغن‌های پالم، آفتابگردان، سویا و کلزا همگی در ماه سپتامبر با کاهش مواجه بوده‌‌‌‌‌‌اند که بخشی از آن به دلیل افزایش تولید فصلی و بالابودن حجم صادرات جهانی بوده‌است. بر اساس گزارش فائو، شاخص قیمت شکر در این دوره نسبت به ماه قبل ۹.۸‌درصد افزایش یافته‌است و در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد چشم‌‌‌‌‌‌انداز عرضه جهانی در فصل آینده، به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۱۰ رسیده است.

پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از کاهش تولید در تایلند و هند به دلیل پدیده آب‌وهوایی ال نینو بوده‌‌‌‌‌‌است.شاخص قیمت لبنیات فائو اما نسبت به ماه اوت ۲.۳‌درصد کاهش یافته‌است که نهمین افت متوالی آن تحت‌تاثیر تقاضای ضعیف جهانی برای واردات و ذخایر فراوان تولیدکنندگان پیشرو بوده‌است. ضعف نسبی یورو در‌برابر دلار آمریکا نیز بر قیمت جهانی لبنیات تاثیرگذار بوده‌است.شاخص قیمت گوشت فائو هم یک‌درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته‌است؛ ترکیبی از دلایل از جمله پایین‌بودن تقاضا برای واردات و موجودی چشمگیر صادراتی، باعث کاهش قیمت گوشت خوک، مرغ و گوسفند در این بازه زمانی شده‌است، درحالی‌که قیمت جهانی گوشت گاو به دلیل بالابودن تقاضا برای واردات گوشت کم‌‌‌‌‌‌چرب، به‌ویژه در ایالات‌متحده آمریکا افزایش یافته‌است. فائو همچنین در این گزارش پیش‌بینی خود از تولید جهانی غلات در ۲۰۲۳ را با افزایش ۰.۹‌‌‌‌‌‌درصدی نسبت به سال‌‌‌‌‌‌قبل به ۲‌‌‌‌‌‌هزار و ۸۱۹‌‌‌‌‌‌‌میلیون ‌‌‌‌‌‌تن رسانده است. پیش‌بینی بالاتر این نهاد بین‌المللی بر اساس تازه‌‌‌‌‌‌ترین برآوردها مبنی‌بر تولید مطلوب در روسیه و اوکراین در مقایسه با انتظارات قبلی است که به دلیل تداوم شرایط آب‌وهوایی مطلوب بوده‌است، درحالی‌که انتظار می‌رود تولید در کانادا به دلیل تداوم آب‌‌‌‌‌‌وهوای خشک در مناطق اصلی کشت به‌طور قابل‌توجهی کم‌‌‌‌‌‌تر باشد.همچنین در تازه‌ترین گزارش «عرضه و تقاضای غلات» فائو، تولید جهانی گندم ۷۸۵‌‌‌‌‌‌میلیون‌‌‌‌‌‌تن پیش‌بینی شده‌است.

تولید غلات سخت در سال‌جاری، با ۲.۷‌درصد افزایش نسبت به سال‌۲۰۲۲ به یک‌هزار و ۵۱۱‌میلیون‌تن خواهد رسید. مصرف جهانی غلات نیز در ۲۰۲۴-۲۰۲۳ حدود ۲هزار و۸۰۴‌میلیون ‌‌‌‌‌‌تن پیش‌بینی شده‌ که نشان‌دهنده افزایش ۰.۸‌درصدی مصرف نسبت به سال‌قبل است. فائو مصرف جهانی برنج در سال‌جاری را نیز ۵۲۰.۵‌میلیون‌تن پیش‌بینی کرده‌است.همچنین براساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی، ذخایر جهانی غلات تا پایان ۲۰۲۴ به حدود ۸۸۴‌میلیون‌تن خواهد رسید‌که بیانگر افزایش ۳‌درصدی نسبت به سطح اولیه خود است. براساس پیش‌بینی‌های جدید، «نسبت ذخایر غلات به مصرف جهانی» نیز ۳۰.۸‌درصد خواهد بود. فائو همچنین در این گزارش، تجارت‌‌‌‌‌‌جهانی غلات در ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را حدود ۴۶۶‌میلیون‌تن پیش‌بینی می‌کند که اگرچه نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است، اما بیانگر کاهش سالانه ۱.۷‌درصدی نسبت به ۲۰۲۳-۲۰۲۲ خود است.