مجتبی مصطفوی معمار فناوری و تجارت ابر آروان، با اعلام این مطلب گفت: راهکارهای ابری آروان برای حوزه خدمات آنلاین مالی با یکپارچگی میان DNS ابری، شبکه توزیع محتوا یا CDN، امنیت ابری و رایانش ابری آروان پاسخی کامل و یکپارچه به تمام نیازمندی‌های کسب‌وکارهای به‌روز صنعت مالی است که با حذف هزینه‌های تامین و نگه‌داشت زیرساخت، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. این مجموعه راهکارها امکان یکپارچه‌سازی با زیرساخت‌های امنیتی موجود در سازمان شما مانند سامانه SIEM را دارند. وی افزود: همچنین با اضافه شدن امکان اوپن سسمی به محصول CDN اختصاصی بانکی ابر آروان -که با مشارکت داتین به شبکه مالی کشور سرویس‌دهی می‌کند- ابر آروان جزو دو عرضه‌کننده CDN در جهان است که چنین خدمتی را ارائه می‌دهد. به کمک این ابر امنیتی از طریق فرآیند Remote Private Key Offloading و با در نظر گرفتن الزامات شاپرک و شبکه بانکی ایران، از این پس عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین مالی، بدون در اختیار گذاشتن کلید خصوصی‌شان می‌توانند امن‌تر و سریع‌تر از گذشته به کاربران‌شان سرویس‌دهی کرده و راهکاری قطعی برای حل مشکلات حملات DDoS در اختیار داشته باشند. معمار فناوری و تجارت ابر آروان با اشاره به سرویس‌ها و خدمات این مجموعه، اعلام کرد: DNS ابری، شبکه توزیع محتوا، امنیت ابری، رایانش ابری، فضای ابری، پلت‌فرم ویدئو، پخش زنده و تبلیغات ویدئو، محصولات ارائه شده ابرآروان تا امروز است.

 مصطفوی در توضیح عملکرد شبکه توزیع محتوا و امنیت ابری گفت: این سرویس به شرکت‌ها، سازمان‌ها و به‌طور کلی وب‌سایت‌هایی که خدمات آنلاین ارائه می‌کنند این امکان را می‌دهد تا با کیفیت، امنیت و سرعت بالاتری به کاربران و مشتریان خود سرویس دهند. وی افزود: نحوه عملکرد امنیت ابری به این صورت است که یک فضای ابری میان ارائه دهنده خدمت و کاربر قرار گرفته، حملات دی داس و هکری را دفع و در نهایت ترافیک تصفیه شده را به سمت کسب و کارها یا وب‌سایت مورد نظر ارسال می‌کند. معمار فناوری و تجارت ابر آروان با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۲ هزار وب‌سایت از سرویس‌های ابر آروان استفاده می‌کنند، افزود: بانک سامان، بانک آینده، ایران خودرو، سایپا، علی بابا، اسنپ و بسیاری دیگر از نهادها و کسب و کارها کوچک و بزرگ این ۱۲ هزار وب‌سایت را تشکیل می‌دهند.

مصطفوی با اشاره به خدمت دیگر این مجموعه که به منظور انعطاف پذیری استفاده از منابع در اختیار مشتریان قرار گرفته گفت: رایانش ابری به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر زمان و مکان، سرور مورد نظر خود را با هر امکاناتی که بخواهند در قالب سرویس ابری دریافت کنند. این شیوه با توجه به حذف هزینه‌های خرید و نگهداشت زیرساخت و امکان مقیاس‌پذیری آنی، یک فرصت ایده‌آل برای مشتریان است. به‌عنوان مثال اگر یک وب‌سایت بخواهد برای یک مدت زمان مشخص خدمات ویژه‌ای ارائه کند که نیازمند سی پی یویا فضای ذخیره‌سازی بالایی باشد، دیگر نیازی به صرف هزینه و زمان بالا برای استفاده در یک مدت کوتاه نیست؛ بلکه می‌توان از این سرویس برای ارائه خدمت خود استفاده کرد.