رکن‌الدین جوادی امروز در سومین کنگره اکتشاف و تولید گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی و تحریم‌های تحمیلی، این باور روز به روز بین دست‌اندکاران بخش خصوصی و دولتی شکل می‌گیرد که می‌توانند روی پای خود بایستند.

وی با اشاره به جایگاه ایران از نظر داشتن ذخایر نفتی به گازی در جهان، اظهار کرد: ایران دارای نخستین ذخیره گاز و ۴.۵ ذخیره نفت در دنیاست. البته این آمار بر اساس توسعه صنعتی میادین در طول ۱۰۰ سال گذشته بوده است. اگر کشفیات جدید در لایه‌های ماسه‌ای برای نفت و گاز و هیدرات‌های گازی را به آن اضافه کنیم، شاید در ذخایر نفتی هم در جایگاه نخست قرار بگیریم.

رئیس سیاست‌گذاری ششمین کنگره صنعت حفاری تاکید کرد: این ذخایر و موقعیت ژئوپلتیکی کشور، این زمینه را ایجاد می‌کند که هرچه می‌توانید برای توسعه سرمایه گذاری کنیم، زیرا افق‌های بلندی پیش‌روی ما قرار دارد.

جوادی با اشاره به تولید نفت در آمریکا، اظهار کرد: تولید نفت شیل در آمریکا به هشت میلیون بشکه در روز رسید، در حالی که در سال گذشته، این پتانسیل در آمریکا وجود نداشت. ما با این همه ذخایر باید هدف را برای توسعه منابع در نظر بگیریم و فرصت زیادی برای اثبات جایگاه خود نداریم.

رئیس سیاست‌گذاری ششمین کنگره صنعت حفاری با اشاره به حکمرانی در صنایع نفت و گاز، ادامه داد: آنچه در حکمرانی در طول سنوات گذشته شاهد بودیم، نقش تعیین‌کننده دولت در توسعه و عمران از جمله در صنعت نفت ایران بوده است. امروز نیاز داریم این نگاه را موشکافی کنیم. فرصت‌هایی که اصلاح حکمرانی ایجاد می‌کند، شتاب لازم را برای توسعه این صنعت فراهم خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.