طراحی میز جدید برای کارکنان اپل

تیم کوک در مصاحبه اخیر خود گفت: «ما به تمامی کارکنان خود میزهای ایستاده داده‌ایم. اگر بتوانید چند دقیقه سر پا بایستید، آن موقع می‌توانید بنشینید و این چرخه را در طول روز دوباره و دوباره تکرار باید کنید. این برنامه برای سلامتی و سبک زندگی شما بسیار مناسب است.» امکان استفاده از میزهای کار ایستاده تنها یکی از امکاناتی است که برای کارکنان اپل در مقر جدید این شرکت مهیا شده. گفته می‌شود برای ساخت «اپل پارک» بیش از ۵ میلیارد دلار هزینه شده است. فضای سبز مقر جدید اپل که در اطراف ساختمان سفینه‌ای شکل دیده می‌شود، پر از درختان دارای میوه است و کافه‌ تریا داخل اپل پارک که «Caffe MAcs» نام دارد از میوه این درختان برای سرو ناهار و شام برای کارکنان استفاده می‌کند. علاوه بر این یک مجموعه ورزشی عظیم و سرویس‌های حمل و نقل شاتل درون سازمانی برای انتقال کارکنان بین ساختمان‌های جدید و قدیمی شرکت اپل هم وجود دارد. فاصله بین مقر جدید با ساختمان قدیمی کمپانی اپل با استفاده از این شاتل‌ها حدود ۱۰ دقیقه است.

البته تجهیزاتی که در اختیار کارکنان اپل قرار دارد تنها به میز ایستاده محدود نمی‌شود. گفته می‌شود در کنار میز ایستاده، صندلی‌های مخصوصی برای کارکنان توسط شرکت Vitra ساخته شده که ۱۲۰۰ دلار قیمت دارند.  ضمنا مکان‌های عمومی داخل مجموعه جدید اپل مانند کافه‌ها نیز به صندلی‌هایی مجهز شده‌اند که طراحی آنها توسط «نائوتو فوکوزاوا» انجام شده و هرکدام از آنها بالغ بر ۲۵۰۰ دلار قیمت دارند. بسیاری از میزهای داخل مکان‌های اپل پارک هم بیش از ۶ متر طول دارند که آنها هم به‌صورت انحصاری برای کمپانی اپل طراحی شده‌اند. البته اپل به سوالات درباره برند و مدل این میزهای ایستاده پاسخی نداده اما طبق تصاویری که توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شده، ظاهرا ارتفاع این میزها قابل تنظیم است. برای تنظیم ارتفاع این میزها، کارکنان باید از دکمه‌هایی که در زیر میز تعبیه شده‌اند، استفاده کنند. البته شکل هندسی این میزها به شکلی است که فرد می‌تواند تنها با لمس کردن آنها را تشخیص دهد. دکمه برجسته برای بالا بردن ارتفاع و دکمه دارای فرورفتگی برای کاهش ارتفاع میز استفاده می‌شود.

یکی از دلایلی که اپل تا این اندازه برای ساختمان و مجموعه جدید خود هزینه می‌کند این است که شرکت قصد دارد از طریق این فضای کاری و تجهیزات حرفه‌ای برنامه‌نویسان بسیار حرفه‌ای با دستمزد بالا را جذب و استخدام کند. ظاهرا اپل و تیم کوک از اپل پارک بسیار راضی هستند. تیم کوک در مصاحبه با «رابینستین» اعلام کرد: «استیو جابز از سال‌ها قبل این ایده و تصور را داشت که فضای کاری باید همکاری بین کارکنان را به نحو مثبتی بهبود ببخشد و یکسری مکان‌های عمومی درون شرکت وجود داشته باشد که افراد در آنجا بتوانند به‌طور تصادفی همدیگر را ملاقات و تبادل نظر کنند. جابز معتقد بود سطح ایده‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که از طریق این نوع محیط‌‌ها کسب می‌شوند، باور کردنی نیستند.»