وی گفت: نظام بانکی در کشور ما مجهز به ابزارهای تامین مالی شرکت‌های بزرگ است اما بیش از ۸۵ درصد اشتغال در بخش‌های متوسط و کوچک قرار دارد. منصوری با اشاره به لزوم تثبیت مشاغل موجود اظهار کرد: پیش‌بینی شده بود که یکی از محورهای اشتغال در سال ۹۷ به تثبیت اشتغال موجود اختصاص یابد به همین دلیل برنامه‌هایی نیز تدوین شد اما به دلیل برخی محدودیت‌ها اجرای آنها با تاخیر مواجه شد. وی گفت: ابزارهایی برای تثبیت اشتغال در اختیار استان‌ها قرار دادیم و دستور‌العمل‌های آن نیز ابلاغ شد، این ابزارها شامل مشوق‌های بیمه کارفرمایی، یارانه دستمزد در مناطق پر بیکار و استفاده از منابع بیمه بیکاری برای پیشگیری از ریزش نیروی کار موجود به جای استفاده صرف در مواقع بیکاری نیروی انسانی است. معاون وزیر کار یادآور شد: برنامه‌های دیگری نیز برای تثبیت اشتغال موجود در دستور کار است اما اجرایی شدن آن معطوف به اتمام مداخلات دستگاه‌های دیگر است زیرا این مداخلات سبب توقف فعالیت واحدهای کسب و کار می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید پذیرفت که با توجه به ظرفیت‌های فعلی نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت نفت از طریق آموزش‌های دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای تامین نمی‌شود. منصوری ادامه داد: اکنون صنایع بزرگی چون نفت صرفا به یک نیروی مهارت‌آموخته نیاز ندارند بلکه به دنبال نیروهای ماهر همراه با دانش فنی هستند، اگرچه ما در بحث ورود تکنولوژی در کوتاه‌مدت دچار چالش هستیم اما می‌توان این خلأ را از طریق تربیت و آموزش حرفه‌ای نیروی کار جبران کرد. وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسان‌افزار مورد نیاز بازار کار یک راهبرد جدی است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان استانداری خوزستان، وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی و وزارت نفت برای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز شرکت نفت غرب کارون منعقد شده است. همچنین دیگر هدف ما توسعه این تفاهم‌نامه به ۲۸ مخزن نفت دیگر در آینده است.  معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در خوزستان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد اظهار کرد: ممکن است شرایط فعلی اقتصاد کشور به روزهای بارانی شبیه باشد اما قطعا این روزها نیز خواهد گذشت و باید خود را برای شرایط بهتر آماده کنیم. منصوری خاطرنشان کرد: تمام کشورهای درحال توسعه موفق شرایط نامساعد اقتصادی همچون کشور ما را تجربه کرده‌اند اما با انسجام و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها از این شرایط عبور کرده‌اند. وی از پرداخت مرحله سوم تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه این تسهیلات را ابلاغ کرده و به زودی به حساب بانک‌ها واریز می‌شود. استاندار خوزستان نیز گفت: کارگروهی برای نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زا تشکیل می‌شود تا تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان مشاغل برای اهدافی غیر از موارد مصوب هزینه نشوند. غلامرضا شریعتی ادامه داد: خوزستان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌هایی دارد اما در حدود ۱۰ رشته سرآمد است از همین رو برای ایجاد اشتغال باید روی همین‌ها تمرکز کرد.

وی اظهار کرد: دفاتر کاریابی در تربیت نیروی ماهر باید همکاری بیشتری داشته باشند تا برخی متنفذان با ایجاد فشار به دنبال تحمیل نیروهای بدون مهارت و کم توان نباشند. وی تصریح کرد: بی‌شک خوزستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های پتروشیمی، فولاد، آبزی پروری و کشاورزی است که باید از آنها بهره برد اما نباید از توسعه بر مبنای نفت نیز غافل شد زیرا وزارت نفت در قبال طرح‌های توسعه‌ای خود در خوزستان دارای مسوولیت‌های اجتماعی است.