به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، در روزهای سپری‌شده از اردیبهشت ماه بازار مسکن شهر تهران با افزایش مراجعه برای کسب اطلاع از سطوح قیمت‌ها و بعضا بازدید از فایل‌‌‌های فروش مواجه بوده است. این افزایش نسبت به ماه رمضان محسوس بوده اما واسطه‌‌‌های ملکی می‌‌‌گویند آن‌‌‌قدر زیاد نیست که بتوان از بازگشت رونق به بازار مسکن پایتخت سخن گفت.

بازار مسکن با فاز رونق فاصله زیادی دارد و در عین حال آن‌‌‌قدر بی‌‌‌روح و کم‌‌‌رمق نیست که در ایام پس از نوروز بوده است. با این حال مشخص نیست این حال و روز میانه تا چه اندازه در معاملات اثرگذار خواهد بود و آیا افزایش مراجعات به افزایش معاملات منجر خواهد شد؟ پاسخ به این سوال در شرایطی که داده موثقی درباره نبض بازار مسکن در سه تا چهار ماه اخیر در دسترس نیست، تقریبا ناممکن است و نمی‌توان صرفا با تکیه بر تحقیق میدانی از چند واسطه ملکی فاز بازار را به طور دقیق ارزیابی و اعلام کرد.

اما دست‌‌‌کم آنچه تاکنون مشخص شده این است که خریداران به تدریج روانه بازار شده‌‌‌اند و در حال جست‌‌‌وجوی فایل خوش‌‌‌قیمت هستند. با وجود این عجله‌‌‌ای برای معامله در میان مراجعان به بازار وجود ندارد و آنها به قیمت‌های خیلی تند اعتنایی نمی‌‌‌کنند و به جست‌‌‌وجو ادامه می‌دهند.

1 copy