شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۹ دنیای اقتصاد

اخبار خبر - روزنامه شماره ۶۰۶۹

  • دیپلماسی ایران برای خون‌خواهی

    دنیای اقتصاد: ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران بار دیگر تحرکات دیپلماتیک ایران را شدت بخشیده و علاوه بر سخنرانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی در نشست شورای امنیت، علی باقری، سرپرست وزارت خارجه نیز گفت‌وگوهای بسیاری با مقامات مختلف منطقه‌‌‌‌‌ای و فرامنطقه‌‌‌‌‌ای داشت. مقامات ایرانی در این تلاش‌‌‌‌‌های دیپلماتیک بر حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در برابر چنین جنایتی تاکید دارند.
  • نماز بر پیکر شهید هنیه

    دنیای اقتصاد: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز پنج‌شنبه با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید وسیم ابوشعبان همراه شهید هنیه اقامه نماز کردند. همچنین مراسم تشییع پیکر شهید هنیه و محافظ وی از مقابل دانشگاه تهران با حضورروسای قوا و مردم برگزار شد. در این مراسم رئیس مجلس در سخنانی اقدام رژیم صهیونیستی درترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را اشتباهی استراتژیک توصیف و اعلام کرد که ایران در زمان و مکان مناسب به این اقدام واکنش نشان خواهد داد. شهید هنیه یکی از ‌میهمانان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور بود.
  • خون‌خواهی هنیه بسیار سنگین‌تر از وعده صادق است

    دنیای‌اقتصاد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که ‌برای حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان میهمان کشورمان بود، در بامداد روز چهارشنبه در محل سکونت خود به شهادت رسید. رهبر انقلاب در پیامی در پی شهادت اسماعیل هنیه تاکید کردند که «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خون‌خواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.» کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز برای بررسی ابعاد ترور، تشکیل جلسه داد؛ هر چند هنوز چگونگی پاسخ تهران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی مشخص نیست، اما آن‌طور که دو عضو کمیسیون امنیت ملی به «دنیای اقتصاد» گفتند، این انتقام بسیار سنگین‌تر از وعده صادق خواهد بود. همچنین ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا نیز معتقد است که ایران چاره‌ای جز واکنش نخواهد داشت.
  • فوران بحران ژئوپلیتیک در خاورمیانه

    دنیای‌اقتصاد: مقامات آمریکایی مدعی شدند که هیچ هشدار قبلی در مورد حمله به رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران نداشته‌اند و این، نگرانی‌ها درباره خلأ قدرت به وجود آمده را افزایش داده است. این مساله می‌تواند به بحران ژئوپلیتیک گسترده‌تر منجر شود. مارک لندلر نویسنده گزارش نیویورک‌تایمز ۱ اوت نوشت: برای ماه‌‌‌ها، دیپلمات‌‌‌ها و تحلیلگران در پایتخت‌‌‌های خارجی نگران این بودند که تحولات سیاسی طولانی‌مدت در ایالات متحده می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها در خارج از کشور شود، خواه در جنگ روسیه و اوکراین، خواه جاه‌‌‌طلبی‌‌‌های هسته‌‌‌ای کره‌شمالی یا طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌طلبانه چین در دریای چین جنوبی. اکنون؛ کمتر از ۱۰۰ روز قبل از انتخاب رئیس‌جمهور جدید آمریکا، بحران ژئوپلیتیک گسترده‌تر در صحنه آشنای خاورمیانه فوران کرده است.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳

    تیتر یک روزنامه‌های پنج‌شنبه ۱۰ مرداد، به ترور اسماعیل هنیه در فردای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان اختصاص یافت. روزنامه کیهان در این باره نوشت: «با شهادت اسماعیل هنیه اسرائیل و آمریکا باز هم حماقت کردند و نشان دادند که در اوج و نهایت درماندگی قرار دارند و چاره‌ای جز ترور برای حفظ ظاهر پوشالی خود ندارند و تایید و تاکید بر این سخن و راهبرد رهبرمعظم انقلاب است که «فلسطین و غزه همچنان اولویت اول دنیاست و فشارها علیه رژیم صهیونیستی باید تشدید شود.»! اما جهاد و مقاومت هم هزینه دارد و هم پاداش! نکته مهم این است که در این جبهه هزینه‌ها و پاداش‌ها یکی است و آن شهادت!»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر