13 (5)

سایپا کوییک: هاچ بک کراس

خودرویی با ذات قدیمی، ظاهری خشن و اسپورت و البته ناهماهنگی آشکار در اجزای بدنه که همچون «دنا» آن را باید میراث فیس‌لیفت خودرویی قدیمی دانست. کوییک که در نمای جلو و عقب خودرویی جذاب و جوان‌پسند است، در پایین‌ترین بخش بازار قرار داشته و با قیمتی 48 میلیونی، مناسب بسیاری از خریداران جوان‌ و آپشن دوست است. قیمت کوئیک پیش‌تر در محدوده 46 میلیون تومان بود، اما به‌واسطه افزایش نرخ ارز و تقاضای بیشتر مشتریان، اخیرا حدود ۲ میلیون تومان گران‌تر به فروش می‌رود. در عین حال خانواده‌های کوچک می‌توانند کوییک سایپا را جایگزین محصولات گران‌تری مثل پژو ۲۰۶ تیپ ۵ یا برلیانس ۳۲۰ کنند.

ام وی ام (4)

ام‌وی‌ام 110اس: مینی‌خودرو

یک مینی خودرو شهری کوچک و کم مصرف که ظاهری نامتعارف و جذاب داشته و برای رانندگی در شهر گزینه‌ای ایده‌آل است. نمونه‌های فول این خودرو با قیمتی ۴۱ میلیونی قادرند مشتریان محصولاتی مثل ۲۰۶ را به سمت خود بکشانند ضمن اینکه مصرف پایین‌تر و رانندگی بی‌دردسری را هم عاید مالکان خود کنند. خرید ۱۱۰اس از آنجا که چشم‌انداز حضور چری چین در ایران کاملا مثبت بوده، خیال خریداران را از خدمات پس از فروش و تامین قطعات این محصول راحت نگه می‌دارد. این خودرو که نسبت به رقبای خود خریداران اندکی دارد تا پیش از شوک ارزی فعلی بهایی ۳۸ میلیون تومانی داشت.

13 (1)

لیفان ایکس50: کراس‌اوور کامپکت

برخلاف رقبای چینی دیگرش چندان با افزایش حاشیه سود در بازار آشنایی ندارد و همچنان 90 میلیون تومان قیمت دارد که با قیمت نمایندگی رسمی 4 میلیون تومان اختلاف دارد. ایکس50 که مدتی از بازار خارج شده بود، تا قبل از شروع تابستان 97 قیمتی 75 میلیونی داشت. در همین بازه قیمتی، ساندرو استپ‌وی بیش از 95 میلیون تومان قیمت دارد و برلیانس سی کراس هم حدود 88 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

13 (4)

سایپا آریو: سدان متوسط

همچنان در نمونه 1600سی‌سی قیمتی 66 میلیون تومانی داشته و با افزایش قیمت چشمگیری مواجه نشده است. زوتی که در ساخت این سدان چینی از ژن‌های تویوتا بهره برده، با ابعادی نزدیکی به پژو پارس، علاوه‌بر ظاهر نسبتا مدرن از تجهیزات خوبی هم برخوردار است و ارزش خرید دارد. قیمت این خودرو پیش از گرانی‌های اخیر ۶۴ میلیون تومان بود اما پس از افزایش هزینه‌های تولید، قیمت این محصول هم ۲میلیون گران شد. دلیل عدم‌افزایش بیشتر قیمت این محصول را باید در تقاضای اندکی دانست که این محصول در طول سال دارد.

13 (6)

تیبا2: هاچ‌بک

با اینکه یک تا سه میلیون گران شده محصول شهری سایپا همچنان در محدوده ارزانی قرار دارد و بین 31 تا 33 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و طرفداران بی‌شماری دارد. طرفداران بی‌شمار این خودرو هم البته تیبا2 را به‌دلیل قیمت خودرو که حدود ۱۸ میلیون تومان ارزان‌تر از پژو ۲۰۶ و برلیانس۲۲۰ است انتخاب می‌کنند. در عین حال رشد شدید قیمت ۲۰۶ تیپ۲ موجب شده تا تیبا۲ بتواند فرصت را غنیمت شمرده و بازهم بر تیراژش بیفزاید.

13 (3)

چری ایکس33اس: کراس‌اوور کوچک

در میانه هفتمین سال ورود به ایران، مدل ایکس33 سومین فیس‌لیفت خود را از سر گذرانده در حالی که همچنان شرایط فروش مناسبی دارد. ایکس 33اس هم‌اکنون قیمتی 95 میلیون تومانی داشته و علاوه‌بر فضای مناسب اتاق، از تجهیزاتی که خودروهای روز ارائه می‌کنند به میزان مناسبی برخوردار است. کراس‌اوور کوچک شرکت چری که تا اینجای کار ظرف هفت سال بین 50 تا 75 هزار دستگاه در ایران فروش داشته، فعلا ارزان‌ترین کراس‌اوور کوچک و چینی بازار ایران است که در مقایسه با هاوال اچ2، جک اس3 و هایما اس5 بین 17 تا 42 میلیون تومان فاصله قیمت دارد.

13 (2)

دنا: سدان کوچک

هنوز هم خودرو خوبی است و اگر مبنای خرید ما دلار بود، حتی به شدت باارزش هم به‌نظر می‌رسید؛ چراکه با قیمتی 55 میلیونی رسما 5500 دلار قیمت دارد! دنا که در نمونه‌های شرکتی بهایی ۴۶ میلیون تومانی دارد، با ۶تا ۹ میلیون تومان حاشیه سود در بازار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که یک خودرو هم‌رده دنا نظیر برلیانس ۳۳۰ هم اینک حدود ۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. دنا پیش‌تر قیمتی ۴۲ تا ۴۴ میلیونی داشت اما پس از شوک ارزی اخیر به‌دلیل انبوه خریدارانش رشد قیمتی بیشتری در مقایسه با سایر رقبا به خود دیده و در بازار بین ۵۳ تا ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.