شپاس: شرکت نفت پاسارگاد در فصل بهار ۳۰ میلیارد تومان سود خالص معادل ۱۲۶ریال به ازای هر سهم ساخته است. سود خالص شرکت نسبت به بهار سال گذشته ۸۳‌درصد کاهش داشته است. این شرکت در بهار فروش ۲۱۲۰میلیارد تومانی را ثبت کرده و در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۳۰‌درصد رشد کرده است. با این حال، حاشیه سود ناخالص در بهار سال گذشته ۱۱‌درصد بوده که در بهار امسال به ۵/ ۵واحد‌درصد کاهش پیدا کرده است. مبلغ فروش «شپاس» در بهار ۱۳‌درصد نسبت به زمستان کاهش داشته است. همچنین حاشیه سود ناخالص در این فصل نسبت به فصل قبل، یک‌واحد‌درصد کمتر بوده است. در نهایت از نظر سود خالص در بهار سال‌جاری نسبت به زمستان گذشته ۸۸‌درصد کاهش داشته است.

شتران: شرکت پالایش نفت تهران در فصل بهار بیش از ۱۰‌هزار میلیارد تومان سود خالص به ثبت رسانده است. این رقم معادل ۶۰ تومان به ازای هر سهم است. فروش «شتران» در بهار بیش از ۵۸‌هزار میلیار تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۳۶‌درصد رشد داشته است. همچنین این رقم نسبت به فروش فصل زمستان به میزان ۲۱‌درصد رشد داشته است. حاشیه سود ناخالص در بهار سال گذشته ۱۰‌درصد بود که با ۱۰واحد‌درصد افزایش به ۲۰‌درصد رسیده است. حاشیه سود ناخالص شرکت ۱۲واحد‌درصد نسبت به زمستان هم افزایش داشته است. حاشیه سود ناخالص شرکت در زمستان ۸/ ۷درصد، در پاییز ۱۰درصد، در تابستان ۱۱‌درصد و در بهار ۱۰درصد گزارش شده است. سود خالص فصل بهار این شرکت پالایشی ۱۰۷‌درصد نسبت به زمستان رشد یافته است.

در گزارش سالانه این شرکت هم مشاهده می‌‌کنیم که در سال ۱۴۰۰به ۴/ ۱۴‌هزار میلیارد تومان سود خالص (۸۵ تومان به ازای هر سهم) دست یافته بود که ۳۰‌درصد نسبت به سود ۶۵ تومانی سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.