بهترین سایت ‌های تولید محتوا (معرفی 8 شرکت برتر)

رپرتاژ آگهی: اما پیدا کردن تولید چنین محتوایی خود یک چالش بزرگ است، محتوایی که هم نیاز مخاطب را رفع کند و هم شانس دیده شدن در فضای دیجیتال و موتور‌های جستجو را داشته باشد.  انتخاب سایت‌های مناسب برای تولید محتوا، می‌تواند فرایند خلق محتوا را تسهیل کند و کیفیت آن را بهبود بخشد.

در این مقاله، با بهترین سایت های تولید محتوا آشنا خواهید شد که هر کدام با توجه به‌ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند کیفیت لازم برای تولید محتوای حرفه‌ای و تاثیرگذار را در اختیار شما قرار دهند و شما می‌توانید با خیالی آسوده سفارش تولید محتوا خود را به آنان بسپارید.

معرفی ۸ سایت برتر تولید محتوا

انتخاب بین فریلنسرها و شرکت‌های تولید محتوا می‌تواند تاثیر زیادی در روند استراتژی‌های محتوایی شما داشته باشد. فریلنسرها اغلب به دلیل هزینه‌های کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتر، جذاب به نظر می‌رسند، اما باید به مشکلات کار هم توجه داشته باشید، مواردی از قبیل عدم ثبات کیفیت محتوا و مدیریت تعداد زیادی از فریلنسر‌ها قسمتی از این مشکلات هستند.

شما با کمک گرفتن از بهترین شرکت های تولید محتوا می‌توانید بررسی کیفیت و مدیریت نویسندگان را به آنان سپرده و فقط بر پیاده‌سازی دقیق استراتژی‌هایتان نظرات کنید.

نیک نویس

پلتفرم نیک نویس از جمله شرکت‌های تازه وارد به حوزه خدمات تولیدمحتواهای متنی است که توانسته به سرعت رشد کرده و جایگاهی مناسب در بین سایر شرکت‌های این حوزه برای خود ایجاد کند. نیک نویس با تیمی حرفه‌ای از نویسندگان و ویراستاران، از سال ۱۴۰۰ با هدف تولید تخصصی محتوای متنی در حوزه‌های گوناگون و همچنین جذب مخاطب هدف از این طریق، شکل گرفت.

نیک نویس یکی از بهترین شرک تهای تولید محتوا در ایران است.

یکی از ویژگی‌های برجسته این پلتفرم امکان برقراری تماس و گرفتن مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص این مجموعه قبل از استفاده از خدماتشان است. پس از ثبت سفارش، تنها بعد از ۴۸ ساعت محتوای موردنظرتان آماده خواهد بود؛ نویسندگان سایت درابتدا ۲۴ ساعت را صرف انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم در مورد کسب‌وکار و حوزه فعالیت مربوطه پروژه شما می‌کنند و با توجه به اینتنت و نیاز مخاطبِ هدف متنی را می‌نویسند؛ سپس، در ۲۴ ساعت باقی‌مانده، ویراستاران مطالب را بررسی و ویرایش‌های لازم را انجام می‌دهند تا محتوای تولیدشده دقیقا طبق خواسته شما نوشته شده باشد.

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از شروع به‌کار این مجموعه نگذشته است اما با ارائه محتوای باکیفیت توانسته‌اند به خوبی خود را در میان کسب‌و‌کار‌های بزرگ، مطرح کند.

پونیشا

پونیشا یک سایت استخدام فریلنسر بوده و از این بابت نمی‌توان آن را یک سایت تخصصی برای سفارش تولید محتوا در‌نظر گرفت. در این سایت شما باید سفارش محتوای خود را ثبت کرده وقیمتی برای انجام آن تعیین کنید، سپس از سوی فریلنسر‌های موجود در این سایت پیشنهاداتی برای انجام سفارشتان دریافت می‌کنید.

استفاده از خدمات فریلنسری بیشتر مناسب افرادی است که زمان کافی برای بررسی دقیق محتوا و ارتباط با نویسنده جهت انجام اصلاحات مورد نیاز محتوای تولید شده را داشته باشند.

درحال‌حاضر، بیش‌از ۷۰۰ هزار فریلنسر عضو پونیشا هستند و ۲۳۰ هزار کارفرما به این سایت برای پیش‌بردن پروژه‌های خود اعتماد کرده‌اند.

تسمینو

این شرکت را بیشتر برای ارائه خدمات انتشار رپورتاژ آگهی می‌شناسیم اما تسمینو در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود، سرویس تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی را راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم تنها سفارش تولید محتوای رپورتاژ مشتریان خود را قبول می‌کند.

تهیه محتوای رپورتاژ از این شرکت یه مزیت عمده دارد و آن، آگاهی نویسندگان از قوانین رساننه‌های مختلف و نوشتن محتوا بر‌اساس آن است که موجب هدر رفتن زمان کمتری برای انتشار رپورتاژ می‌شود.

کارلنسر

با کارلنسر می‌توانید بدون پرداخت هزینه اولیه و از هر جایی پروژه مدنظر خود را سفارش دهید. این پلتفرم امکان برون‌سپاری بسیاری از پروژه‌هایتان در زمینه تولید محتوا، برنامه‌نویسی، تایپ و ترجمه، طراحی گرافیک و بسیاری مهارت‌های دیگر را تنها در ۴ مرحله به شما خواهد داد:

  1. ثبت پروژه: به‌راحتی و باسرعت فقط با چند کلیک پروژه خود را به صورت رایگان ثبت کنید.

  2. بررسی و مقایسه پیشنهادها: سوابق کاری و نظرات فریلنسرها را برای انتخاب مناسب‌ترین آن‌ها، بررسی و بایکدیگر مقایسه کنید.

  3. استخدام فریلنسر: پس از انجام بررسی‌های لازم، مناسب‌ترین فریلنسر را استخدام کنید.

  4. تحویل پروژه: پس از هماهنگی‌های لازم با فریلنسر، نتیجه کار را تحویل بگیرید.

شما می‌توانید هزینه پروژه را بعد از بررسی آن و رضایت از کار با استفاده از سیستم پرداخت امن بپردازید.

الومحتوا

الو محتوا پلتفرمی است که بیشتر بر سفارشات تولید محتوا تمرکز دارد و با استانداردسازی تازه‌ترین روش‌های خلق متون محتوایی، پروژه‌های مدنظر را به‌شکلی یونیک، باکیفیت، ویراستاری‌شده و سئوبیس در مدت زمانی کوتاه به شما ارائه می‌دهد. رسالت این پلتفرم (به‌گفته خودش) پرکردن علمیِ کمبودی است که در حوزه محتوا و دیجیتال مارکتینگ در فضای کنونی وب فارسی وجود دارد.

از دیگر خدمات الومحتوا، تولید پادکست، انجام خدمات دیتا اینتری، طراحی موشن‌گرافیک، گزارش سایت رقبا، مشاوره سئو و خدمات اپلیکیشن اینستاگرام است.

پارس فریلنسر

این پلتفرم نیز به کسب‌وکارها و فریلنسرها کمک می‌کنند تا یکدیگر را پیدا کنند و پروژه‌های خود در زمینه‌های برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، ترجمه و دیگر موارد را با سیستم پرداخت امن به‌صورت آنلاین، به‌ثمر برسانند.

برای برون‌سپاری پروژه و استخدام فریلنسر در پارس فریلنسر در ابتدا پروژه مدنظرتان را با جزئیات شرح دهید؛ سپس پیشنهادات ارائه‌شده توسط فریلنسرها را ارزیابی و مناسب‌ترین فرد را باتوجه به تخصص و هزینه درخواستی او انتخاب کنید. هزینه پرداختی شما تا زمان تحویل کار و کسب رضایتتان در حساب امن سایت محفوظ خواهد بود.

انجام میدم

پلتفرم «انجام میدم» بستری برای جذب کارشناسان و فریلنسرهای بااستعداد و ماهر در زمینه‌های علمی و پژوهشی گوناگون را فراهم کرده است. تاکنون بالای ۳۰۰ هزار سفارش در این پلتفرم ثبت شده است و شما نیز با هزینة بسیار کم می‌توانید از این خدمات بهره ببرید و سفارشات خودتان را به دست متخصصان توانا بسپارید.

فرامحتوا

پلتفرم فرامحتوا یک آژانس تخصصی برای بازاریابی محتوای شما است. تمرکز فرامحتوا بر حوزة تدوین استراتژی و تولید محتوا با ارائه خدمات با کیفیت و یونیک همراه با رعایت استانداردهای خلق محتوا است.

این شرکت با بررسی کلمات کلیدی و عبارات پرسرچ در حوزه فعالیتتان، نیاز مخاطبان هدف شما را تحلیل می‌کند؛ همچنین با شناسایی و الویت‌بندی رقبای شما، همراه با بررسی میزان و حجم فعالیت آن‌ها، جایگاه برند شما را در بازار محتوا می‌یابد.

شما با استفاده از این پلتفرم می‌توانید یک نقشه راه برای مسیر بازاریابی محتوای خود به دست آورید.

چطور بهترین شرکت تولید محتوا را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین پلتفرم برای برون‌سپاری محتوا بین این تعداد سایت برجسته ممکن است کاری پیچیده و گیج‌کننده به‌نظر برسد، اما نگران نباشید؛ با رعایت اصول زیر و توجه به آن‌ها به‌راحتی می‌توانید بدون سردرگمی، یک شرکت مناسب را برای انجام پروژة خود انتخاب کنید.

برای انتخاب بهترین گزینه برای تولید محتوا سه نکته اساسی را درنظر بگیرید:

  • نوع محتوا: آیا پلتفرم امکان تولید نوع محتوای مدنظر شما مثلا مقالات، ویدیوها یا اینفوگرافیک را دارد؟

  • پشتیبانی: آیا شرکتی که قصد انتخاب آن را دارید، به‌سرعت مشکلات، اصلاحات و تیکت‌های شما را پیگیری می‌کند؟

  • تجربه کاربری: از آنجایی که معمولا ثبت سفارش تولید محتوا در پنل‌ها ممکن است زمان‌بر باشد، آیا رابط کاربری سایتی که انتخاب کرده‌اید، امکان راحت‌تر شدن این فرآیند را برایشما ساده‌تر می‌کند؟

  • مشاوره: آیا سایتی که انتخاب کرده‌اید، مشاورینی دارد تا به شما در روند نوشتن بریف محتوا و انتخاب نوع محتوا کمک کند؟

  • ویراستاری: آیا شرکتی که انتخاب کرده‌اید محتوای شما را پس از ویراستاری دقیق به شما تحویل می‌دهد یا برای آن هزینه‌ای جدا معین کرده است؟

با بررسی این نکات به راحتی می‌توانید مناسب‌ترین پلتفرم را پیدا کنید.

نکاتی برای سفارش تولید محتوای موفق

برای جلوگیری از مشکلات در روند سفارش به سایت‌های تولید محتوا و ثبت سفارش به بهترین شکل، توصیه می‌شود یک بریف محتوا آماده کنید. این کار باعث می‌شود نویسندگان و شرکت‌ها به‌طور کامل خواسته‌های شما را درک کنند.

هر نوع محتوایی، بسته به موضوع و نوع آن، نیازمند بریف متفاوتی است؛ اما بدون شک با پوشش‌دادن نکات زیر می‌توانید به بهبود مسیر تولید محتوا کمک شایانی کنید:

  • عنوان و هدینگ‌های پیشنهادی؛

  • کلمات کلیدی اصلی، نگاهی اجمالی بر موضوعات فرعی یا کلمات کلیدی طولانی؛

  • پرسش‌هایی که محتوا باید به آن‌ها پاسخ دهد؛

  • طرحی کلی از محتوا و بخش‌های مختلف آن؛

  • هدف‌هایی که محتوا درصدد رسیدن به آن‌هاست؛

  • چگونگی تطبیق‌دادن محتوا با هدف جستجو کاربر یا سرچ اینتنت؛

  • تعداد کلمات پیشنهادی؛

  • ضرب‌الاجل‌ها برای تولید و انتشار محتوا؛

  • الزامات درباره لینک‌های داخلی و خارجی؛

  • مشخصات و پرسونای مخاطب هدف یا مشتریان؛

  • دیدگاه برند درباره موضوع مطرح‌شده؛

  • نوع استایل، فرمت و لحن محتوا؛

  • اقدام به عمل یا کال تو اکشن (CTAs) برای مخاطبان؛

  • راهنمایی درباره عکس‌ها یا جدول‌های درون محتوا؛

  • متا دیسکریپشن‌

یکی از بایدهای اساسی برای یک بریف محتوا، منسجم‌بودن آن است. مطالب و نکاتی که در این سند جمع‌آوری کرده‌اید باید منظم، طبقه‌بندی‌شده و قابل‌فهم باشد.

در آخر، توصیه می‌کنیم همیشه این گفته رند فیشکین (Rand Fishkin) بیانگذار سایت MOZ را هنگام سفارش محتوا در‌نظر داشته باشید:

بازاریابین بزرگ با مخاطبان خود بسیار همدل هستند. آن‌ها می‌توانند خود را جای مخاطبان قرار دهند، زندگی آن‌ها را تجربه و احساساتشان را درک کنند، به جاهایی که می‌روند بروند، و به همان شکلی که مخاطبان پاسخ می‌دهند، واکنش نشان دهند. این همدلی در محتوایی که با مخاطبان‌تان به‌اشتراک می‌گذارید ، نمایان می‌شود.

بهترین سایت تولید محتوا کجاست؟

در این مقاله چند سایت توانا در زمینه تولید محتواهای متنی که در ایران فعالیت دارند را به شما معرفی کردیم. فراموش نکنید که برای انتخاب شرکت مناسب برای تولید محتوا به نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، تطابق پلتفرم با نیازها و ترجیحات مخاطب هدف، وجود ابزارهای تحلیلی قوی و توانایی پلتفرم در پاسخگویی به اهداف توجه کنید. با درنظرگرفتن این عوامل، می‌توانید سایتی را انتخاب کنید که به بهترین شکل ممکن از استراتژی بازاریابی محتوای شما حمایت و به موفقیت شما کمک کند. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید کدام پلتفرم‌ها برای شما بهترین نتیجه را به‌همراه داشته‌اند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.