استان‌های برتر در خرید گندم + اسامی و جزئیات

داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد، از زمان آغاز خرید تضمینی گندم تا امروز در مجموع ۴ میلیون و ۲۷۵ هزار تن گندم از ۲۱ استان کشور خریداری شده است که با ۱۰۴ هزار تن افزایش، از رشد ۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

ارزش گندم‌های خریداری شده تا امروز، ۷۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که ۳۰ هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان و به عبارتی، بیش از ۴۰ درصد آن پرداخت شده است.

براساس‌ داده‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران «خوزستان» صدرنشین «لیگ برتر خرید گندم کشور» در بازه زمانی مورد بررسی بوده است، مجموع گندم خریداری شده از این استان برابر با یک میلیون و ۵۹۲ هزار تن گندم اعلام شده است. در جایگاه دوم استان «گلستان» با خرید ۸۸۳ هزار تن گندم قرار دارد و جایگاه سوم به استان فارس با خرید ۴۲۰ هزار تن گندم اختصاص یافته است.

براساس داده‌های اعلام شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی در جایگاه بعدی «ایلام» با ۲۸۱ هزار تن گندم «کرمان» با ۲۲۷ هزار تن گندم، «کرمانشاه» ۱۴۱ هزار تن گندم، «خراسان رضوی» با ۱۰۲ هزار تن گندم، «اردبیل» با ۹۲ هزار تن گندم، «لرستان» ۷۹ هزار تن گندم و استان «تهران» با خرید تضمینی۷۶ هزار تن گندم در جایگاه بعدی قرار گرفته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.