نمایندگی‌های رسمی فروش محصولات سیکو در ایران

رپرتاژ آگهی: سیکو اولین شرکتی بود که در سال ۱۹۶۹ ساعت کوارتز را به بازار عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۷۵ اولین ساعت غواصی تیتانیوم را تولید کرد.  این برند دارای ساعت‌های مکانیکی، خورشیدی و کینتیک است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. با توجه به محبوبیت بالای این محصولات در بین طرفداران ساعت، نمونه‌های تقلبی آن در بازار عرضه شده است. اگر به خرید ساعت‌های اصل سیکو علاقه‌مندید حتما به نمایندگی های رسمی معرفی شده این برند در ایران مراجعه کنید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره برند سیکو و ویژگی ساعت‌های آن صحبت کرده و همچنین نمایندگی های رسمی سیکو در ایران را نیز معرفی کنیم. 

تاریخچه برند سیکو و تولید اولین ساعت آن در ژاپن

برند سیکو در سال ۱۸۸۱ با تاسیس فروشگاه ساعت و جواهرات توسط کینتارو هاتوری در توکیو فعالیت خود را آغاز کرد. هاتوری علاقه زیادی به صنعت ساعت‌سازی داشت و به خرید و فروش و تعمیر ساعت‌های جیبی و مچی پرداخت. سپس در سال ۱۸۹۲، کارخانه ساعت‌سازی‌اش را افتتاح کرد و در سال ۱۹۱۳ اولین ساعت مچی خود را با نام سیکوشا لورل عرضه کرد. «پس از آن نام برند را به «سیکو» به معنای «موفقیت» تغییر داد.»

 برند سیکو فراز و نشیب‌های بسیاری را در طول سال‌های زلزله توکیو و جنگ جهانی دوم سپری و همواره موفقیت های بسیاری کسب کرد. در ادامه به توضیح تاریخچه کوتاهی از تولید ساعت‌های محبوب این برند می‌پردازیم:

  •  شرکت سیکو در سال ۱۹۵۴، اولین ساعت خودکار خود را با نام سیکو اتومات تولید کرد؛

  • در سال ۱۹۶۰ خط تولید گرند سیکو را راه‌اندازی کرد که هدف آن رقابت با ساعت‌های سوئیس بود؛

  • سال ۱۹۶۹ برای شرکت سیکو یک سال تاریخ‌ساز بود. در این سال، شرکت اولین ساعت کوارتز جهان را با نام سیکو کوارتز آسترون به بازار عرضه کرد. این ساعت دقت بالایی داشت و قابل شارژ بود. همچنین در همان سال، شرکت اولین ساعت محاسبات فضایی جهان را با نام سیکو کرنوگراف تولید کرد. این ساعت قادر بود زمان، تاریخ، فصل و مکان فضایی را نشان دهد؛

  • در دهه‌های بعد، شرکت سیکو ساعت‌های مکانیکی، خورشیدی و کینتیک را تولید کرد:

  • ساعت‌های مکانیکی با دریافت انرژی از حرکت دست کار می‌کنند؛

  • ساعت‌های خورشیدی با دریافت انرژی از نور خورشید یا هر نور مصنوعی دیگر کار می‌کنند؛

  • نحوه عملکرد ساعت‌های کینتیک از طریق ترکیب انرژی حرکت دست و نور خورشید است.

  • این ساعت‌ها دارای باتری قابل شارژ هستند که می‌توانند تا چندین ماه بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.

  • سیکو از سال ۱۹۶۴ تا کنون به عنوان ناظر رسمی زمان‌سنجی در المپیک فعالیت می‌کند؛

  • سیکو در سال ۱۹۷۳ اولین ساعت دیجیتال جهان را با نام سیکو کرنو کوارتز تولید کرد که قادر بود زمان را با دقت ۱ بر ۱۰۰۰ ثانیه نشان دهد. این ساعت در المپیک توکیو در سال ۱۹۶۴ و المپیک مکزیکو در سال ۱۹۶۸ استفاده شد؛

  • در سال ۱۹۷۳، یک فضانورد ژاپنی به نام آکیوشی شیراکاوا یکی از ساعت‌های کرنوگراف سیکو را با خود به فضا برد و استفاده کرد؛

  • در سال ۱۹۸۵، یک فضانورد آمریکایی به نام جان یانگ ساعت دیجی-آن ساعت سیکو را به فضا برد و در مأموریت اسپیس شاتل دیسکاوری استفاده کرد.

 ساعت سیکو

معرفی کالکشن‌های محصولات سیکو و ویژگی‌ آن‌ها

شرکت سیکو دارای چندین کالکشن برای تولید و عرضه ساعت‌های خود است که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

گرند سیکو

 این کالکشن شامل ساعت‌های لوکس و با کیفیت بالا است که با دقت و استحکام زیاد ساخته شده‌اند. این اکسسوری‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند تقویم جاودان، گراند کوارتز، اسپرینگ درایو و گرند کینتیک هستند. قیمت این ساعت‌ها گران‌تر از سایر کالکشن‌های سیکو بوده و برای طرفداران ساعت‌های لوکس و زیبا مناسب است.

پروسپکس

 این کالکشن شامل ساعت‌های مخصوص برای انجام فعالیت‌های ورزشی و گردشگری است. این ساعت‌ها دارای قابلیت‌هایی مانند ضد آب، ضد ضربه، ضد مغناطیس، ضد خش، نور پس زمینه و کرنوگراف است. این محصولات برای استفاده در هنگام انجام فعالیت‌هایی مانند شنا، غواصی، کوه‌نوردی، پرواز و رانندگی مناسب هستند.

آسترون

 این کالکشن شامل ساعت‌های هوشمند است که با الهام از فضانوردی طراحی شده‌اند و دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند GPS، تقویم جهانی، تغییر منطقه زمانی، شارژ خورشیدی و نمایش فصل هستند. این ساعت‌ها برای سفر به نقاط مختلف جهان و فضانوردان مناسب است.

پرسیج

این کالکشن شامل ساعت‌هایی به سبک کلاسیک و رسمی است که دارای امکاناتی مانند تقویم، نمایش فاز ماه، نمایش ۲۴ ساعته و نمایشگر باتری هستند. این ساعت‌ها برای استفاده در روزمره و محیط کار مناسب هستند.

لوروس

 این کالکشن شامل ساعت‌های مدرن و جوان پسند است که در رنگ‌‌بندی و طراحی‌های متنوع ساخته می‌شوند. این ساعت‌ها دارای قابلیت‌ کرنوگراف، ضد آب، نور پس زمینه و تقویم هستند. ساعت‌های لوروس برای استفاده شخصی و تفریحی مناسب است.

نمایندگان رسمی فروش ساعت‌های سیکو در ایران و خدمات پس از فروش

در سالیان اخیر تعدادی از سودجویان با عرضه ساعت‌های تقلبی باعث ایجاد اخلال در بازار شده‌اند. نمونه‌های کپی شاید در ظاهر به ساعت اصلی شباهت داشته باشند اما در عملکرد و قابلیت‌های دیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. 

خرید از نمایندگی رسمی به شما اطمینان می‌دهد که ساعت شما اصل و دارای کیفیت بالا است. از معتبرترین فروشگاه‌های ساعت در ایران فروشگاه ساعت نیک گالری  و گالری ساعت کاظمی می توان نام برد که نمایندگی رسمی سیکو را نیز بر عهده دارند با خرید از این مجموعه‌ها گارانتی و خدمات پس از فروش شامل ساعت شما می‌شود و در صورت آسیب یا نیاز به تعمیر می‌توانید به فروشگاه های مربوطه مراجعه کنید و از خدمات تعمیر و تعویض استفاده کنید. همچنین در مناسبت‌های خاص نیز می‌توانید از تخفیف‌های آن استفاده کنید.

قیمت ساعت‌های سیکو در نمایندگی رسمی

شرکت سیکو بر روی قیمت‌های عرضه شده در تمامی نمایندگان رسمی خود نظارت می‌کند. به طور کلی قیمت ساعت‌های سیکو در نمایندگی رسمی آن بسته به مدل، کالکشن، قابلیت‌ها و… بین ۱.۰۰۰ تا ۱۰۰.۰۰۰ دلار است. این قیمت در بازار ایران بسته به نوسانات ارز، نرخ تورم، مالیات، هزینه حمل‌و‌نقل و… متغیر است.

جمع بندی

برند سیکو با قدمتی بیش از یک قرن در صنعت ساعت‌سازی فعالیت می‌کند و ساعت‌هایی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه تولید می‌کند. ساعت‌های سیکو طرفداران بسیاری دارد و چهره‌های مشهور زیادی نیز از آن استفاده می‌کنند از جمله آن‌ها می‌توان به جان ویلیامز (آهنگساز مشهور)، روجر مور (بازیگر فیلم جیمز باند)، دیوید بکهام (فوتبالیست مشهور) اشاره کرد.

برند سیکو در زمینه‌های ورزش، فضانوردی و فرهنگ نیز فعال بوده و محصولات بسیاری را نیز برای ورزشکاران المپیک و فضانوردان تولید کرده است. اگر به خرید ساعت‌های سیکو علاقه مندید حتما به نمایندگی رسمی آن در ایران مراجعه کنید. برای خرید از نمایندگان رسمی ساعت سیکو می توانید به آدرس‌های زیر مراجعه نمایید:

https://nikgallery.com/brand-۵۷/g-۶/seiko.html

https://kazemi-watchgallery.com/brand-۶۷/g-۱/seiko.html

https://www.seikowatches.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.