بازسازی زیرساخت‌های Wi-Fi: امروزه مهمانان هتل‌هایی که با دستگاه‌هایی نظیر تلفن، تبلت و رایانه مسافرت می‌کنند، Wi-Fi را به‌عنوان یک امتیاز نمی‌بینند، بلکه آن را حقی می‌دانند که در زمان اقامت در یک هتل باید آن را داشته باشند. مهمانان هتل انتظار دارند به‌طور یکپارچه، با سرعت و بدون وقفه به اینترنت متصل شوند، از این‌رو هتل‌ها ‌باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا مهمانان به‌راحتی و بدون دردسر نیازهای فناوری خود را مرتفع کنند.

ارتباطات و اتوماسیون موبایل: در بسیاری از فرودگاه‌ها، دیگر نیازی به ایستادن در صف برای دریافت کارت‌پرواز نیست. در هتل‌ها نیز مردم انتظار دارند همین خدمات با توجه به فناوری به‌صورت آسان در اختیار آنان قرار گیرد. مهمانان تمایل دارند از تکمیل برگه‌ها و درخواست‌ها در یک کیوسک دیجیتال به‌منظور رزرو خدمات اتاق به‌جای ایستادن در صف، سفارش غذا، خدمات ورزشی و ... استفاده کنند. با توجه به نوآوری‌های دنیای دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی، مهمانان همچنین انتظار دارند ارتباطات دیجیتالی آنان با هتل شخصی شود و بتوانند خدماتی همچون کنترل تلویزیون، حرکت پرده‌ها، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها و... توسط تلفن همراه انجام شود. آنها می‌خواهند با متصل کردن تلفن همراه خود به تلفن ثابت اتاق، از تلفن ثابت تماس‌های شخصی را دریافت کرده و از گوشی هوشمند خود در فضای مجازی بهره برند.

فناوری NFC: فناوری ارتباط نزدیک (NFC)، فناوری ارتباطات بی‌سیم با برد بالا، نسل بعدی است که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات را بین دستگاه‌ها با کمترین مشکلات مبادله کنند. این فناوری می‌تواند ارتباط بین دستگاه‌ها را با ارسال داده‌های فراوان در کسری از ثانیه برقرار کند. علاوه بر توانایی‌های این فناوری در هتل‌ها در خصوص پرداخت‌های آنلاین و ورود ساده‌تر به اتاق، NFC می‌تواند برای شخصی‌سازی تجربه مهمان در یک هتل یا استراحت مورداستفاده قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال، تبلیغات می‌تواند بر اساس جنسیت و سن مهمانان هدف قرار گیرد؛ مثلا اگر یک کودک با علامت دیجیتالی در لابی راه می‌رود، تبلیغات می‌تواند برای تبلیغ یک پارک مخصوص کودکان یا مرکز تفریحی آن هتل تغییر کند.

روبات‌ها و حسگرهای مادون‌قرمز: برخی از هتل‌ها در حال‌حاضر تجربه‌های مربوط به آینده را با روبات‌هایی که سرویس اتاق‌ها را انجام می‌دهند در اختیار مهمان می‌گذارند. در برخی از هتل‌ها روبات‌هایی مورداستفاده قرارگرفته‌اند که می‌توانند بین سطوح مختلف هتل حرکت کنند و وسایل شخصی و سفارش‌های مهمانان را به آنها ارائه دهند. این نوع سیستم‌ها نه‌تنها برای کارکنان هتل کار را آسان کرده است، بلکه یک تجربه دیجیتال روبه‌جلو را برای افرادی که در هتل اقامت دارند، ارائه می‌دهد. اسکنرها یا حسگرهای مادون‌قرمز در حال‌حاضر به‌سرعت در حال استفاده هستند. این حسگرها برای به حداقل رساندن بی‌نظمی‌ها و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مهمانان مورداستفاده قرارگرفته و مهمان به‌جای استفاده از علامت‌های «لطفا مزاحم نشوید» یا بیدارشدن بی‌دلیل با زنگ‌های تماس خدمه هتل جهت تمیزکردن اتاق‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. کارکنان هتل می‌توانند با استفاده از اسکنرهای مادون‌قرمز که گرمای بدن در یک اتاق را تشخیص می‌دهد، برای نظافت اتاق بعدا مراجعه کنند.

کلید اتاق هوشمند: هتل‌ها به‌طور فزاینده‌ای در حال استفاده از سیستم‌هایی هستند که به‌صورت کاملا هوشمند به مهمانان اجازه می‌دهند تا درب‌های اتاق خود را باز کنند. این کار بسیار راحت و فقط با کشیدن گوشی تلفن همراه توسط مهمان بر روی پد درب اتاق شدنی است. جالب است که یک عملکرد ساده به‌عنوان یک کلید درب می‌تواند تکامل زیادی داشته باشد. ابزاری که یک‌بار به‌عنوان یک قطعه فلزی با دقت شکل گرفت، به‌سرعت تبدیل به کارت کلیدهای الکترونیکی شد و در تکامل بعدی، داده‌ها در یک دستگاه تلفن همراه به کلید مهمان تبدیل شد. یکی دیگر از روش‌های نوآورانه برای ارائه یک تجربه بی‌سابقه، از طریق سیستم ورود به اتاق با استفاده از اثرانگشت و دستگاه‌های اسکن شبکیه است.

رسانه‌های اجتماعی: فناوری تقریبا در هر جنبه‌ای از زندگی نفوذ کرده و هتلداران باید بدانند تقریبا هر فردی که در هتل استراحت کرده، غذاخورده یا از خدمات استفاده می‌کند گوشی هوشمند خود را در جیب دارد. مهمانان زیادی در مورد تجربیات خود در هتل‌ها می‌گویند، اما آنها همیشه علاقه‌ای به اعلام نظرات خود به‌طور مستقیم به هتل ندارند. در دنیایی که هرکسی نظرات خود را آنلاین به اطلاع تعداد بسیاری می‌رساند، هتل‌ها بیشتر از پیش شروع به سرمایه‌گذاری در شنیدن صحبت‌های فضای مجازی کرده‌اند. این ابزارها به هتل‌ها اجازه می‌دهد تا در مورد خواسته‌ها، نیازها، شکایات و ... مهمانان مطلع شده و با آنها به گفت‌وگو بپردازند. بسیاری از هتل‌ها در حال استفاده از رسانه‌های اجتماعی به نفع خود هستند و از توانایی به اشتراک گذاشتن تجربه مهمانان در فضای مجازی به‌خوبی استفاده و سعی می‌کنند که خاطرات خوبی از بودن در هتل برای آنان فراهم آورده تا از اطلاعاتی که مهمانان در این فضا به اشتراک می‌گذارند، بهره‌برداری کنند. امروزه اگر مهمانان آنچه را که از هتل می‌خواهند پیدا نکنند یا هتل اطلاعات خود را به شیوه‌ای مناسب به آنها ارائه نکند، آنها به سمت رقیب حرکت خواهند کرد. از این‌رو می‌توان گفت رسانه‌های اجتماعی به‌طور چشمگیری ارتباط بین مهمان‌ها و هتلداران را تغییر داده‌اند.