سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌‌‌سازی اصفهان آغاز شد

وی افزود: این آثار حاصل خلاقیت‌‌‌هایی است که از ذهن هنرمند روی دست جاری‌‌‌شده و سپس به اشیا منتقل می‌شود و درنهایت اثری خلق می‌شود که همه ما می‌‌‌بینیم و از آن لذت می‌‌‌بریم. شهردار در مورد انتخاب فلز آهن در تهیه این آثار اظهار کرد: ماده‌‌‌ای که انتخاب‌‌‌شده است همه این کارها را برای سال‌های متمادی که ممکن است ما نباشیم ماندگار می‌کند و آنها در ذهن و صفحه شهر ما به یادگار باقی خواهند ماند. قاسم‌‌‌زاده گفت: تماشای حضور هنرمندان مختلف از فرهنگ‌‌‌های متفاوت که همه حول یک محور خلاقیت و ساخت کار هنری فعالیت می‌کنند بسیار لذت‌‌‌بخش است و تلفیق استفاده از نرم‌‌‌ترین عضو بدن که دست است با سخت‌‌‌ترین ماده عالم هستی که فلز است، یک اثر هنری ماندگار خلق می‌کند که ارزش زیادی دارد و برای سالیان متمادی شهروندان ما از دیدن این آثار لذت خواهند برد.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری این رویداد توسط سازمان زیباسازی اصفهان گفت: فرآیند برگزاری این رویداد مطلوب و از مرحله فراخوان تا داوری و انتخاب هنرمندان از کشورهای مختلف در سایه محیط کارگاهی مناسبی که انتخاب‌‌‌شده بسیار خردمندانه بوده است و در این فضای سر باز تمامی امکانات و تجهیزات لازم در دسترس هنرمندان قرار داده‌‌‌شده است. او افزود: این رویداد فرصتی است تا دانشجویان فعال در شاخه‌‌‌های مختلف هنر از آن بازدید کرده و حتی در قالب یک کارگاه آموزشی با مشاهده روند ساخت این آثار از تجربیات این هنرمندان استفاده کنند. معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز گفت: از نشانه‌‌‌ها و نمادهای هر شهری مجسمه‌‌‌های آن است که ما در اصفهان طی این سال‌ها آثار خوبی از هنرمندان به نام کشور داریم و امروز هم آثار ارزشمندی از هنرمندان کشور و خارج از کشور را مشاهده  می‌کنیم.

مجتبی شاه‌‌‌مرادی افزود: این فرصتی است که برای شهر ما ایجادشده است و امیدوارم در دوره‌‌‌های بعدی تعداد بیشتری از هنرمندان کشور و دنیا را در اصفهان گرد هم آوریم. وی ادامه داد: شهرهای تاریخی مثل اصفهان این ظرفیت را دارند که پذیرای آثار ارزشمندی باشند و ما نیز در مناطق درحال‌‌‌توسعه شهرمان به استفاده از این آثار نیاز داریم. معاون فرهنگی شهرداری افزود: ‌‌‌ آرزوی ما این است که اگر هنرمندان بخواهند جایی را برای زندگی انتخاب کنند آنجا اصفهان باشد که روح هنر و فرهنگ در آن ساری و جاری است و می‌تواند طبع متفاوتی در خلق آثار هنری ایجاد کند. وی اظهار کرد: برگزاری این رویداد قدم ارزشمندی است که توسط سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برداشته‌‌‌شده است و این آثار توسط هنرمندان برجسته‌‌‌ای تولید می‌شود که اکنون در دسترس هستند و مردم می‌توانند با حضور در این محل با آنها گفت‌وگو کنند که این امر به تعالی فضای فرهنگ و هنر شهرمان منجر می‌شود.