به گزارش «ایرنا»، محمدصادق معتمدیان در بیست و یکمین سفر شهرستانی در جمع مردم شهر محمدیار از توابع شهرستان نقده اظهار کرد: بهره‌‌‌برداری از این ایستگاه باری، نقش بسزایی در توسعه و کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی ایفا خواهد کرد.

وی‌‌‌ ادامه‌‌‌ داد: هزینه‌‌‌های بالای حمل‌ونقل جاده‌‌‌ای سبب تحمیل فشار به بخش تولید، افزایش قیمت تمام شده محصولات و کاهش قدرت رقابتی می‌شود و بهره‌مندی از خط ترانزیتی ریلی کمک شایانی به توسعه اقتصادی می‌کند.

استاندار آذربایجان‌‌‌غربی دیدار بدون واسطه دولتمردان با مردم را یکی از اولویت‌‌‌های دولت سیزدهم دانست و افزود: حضور میدانی مسوولان در مناطق سبب ارزیابی دقیق مشکلات، پتانسیل‌‌‌ها و منجر به اطلاع دقیق از مطالبات عمومی خواهد شد.

وی‌‌‌ اضافه کرد: دولت سیزدهم به دنبال شناسایی مشکلات و مطالبات مردمی برای بسیج هدفمند امکانات در راستای جبران عقب ماندگی‌‌‌ها است.

معتمدیان با تاکید بر اینکه مصوبات سفرهای شهرستانی باید از طریق رسانه‌‌‌ها در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: مردم باید در جریان مصوبات زیربنایی، اقتصادی، عمرانی و تلاش‌‌‌های دولت برای محرومیت‌زدایی قرار گیرند.

وی‌‌‌ با بیان اینکه دولت به دنبال توازن در توسعه مناطق‌‌‌ است، یادآور شد: باید از ظرفیت‌‌‌های مناطق در توسعه همه‌جانبه بهره برد.  استاندار آذربایجان‌‌‌غربی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان طی ۱۴ ماه گذشته، گفت: باید قبول‌‌‌ کرد که آذربایجان‌‌‌غربی وضعیت مطلوبی در شاخص‌‌‌های اقتصادی ندارد اما پیشرفت‌‌‌های حاصل شده در ۱۴ ماه گذشته نشانگر همدلی و هماهنگی رخ‌‌‌داده در استان برای حرکت به سمت توسعه است.

استاندار آذربایجان‌‌‌غربی در ادامه معادن را پیشران رشد اقتصادی استان دانست و افزود: برای بخش معدن سهم ۹‌‌‌درصدی‌‌‌ در رشد اقتصادی آذربایجان‌‌‌غربی پیش‌بینی شده است.  وی با اشاره به اشتغال کمتر از یک درصد مردم استان در بخش معدن، یادآور شد: معدن از بخش‌‌‌های مغفول در استان بود که در نخستین گام برای رفع این مشکل، سرمایه‌‌‌گذاری نهادهای دولتی و عمومی برای اکتشاف معادن در دستور کار قرار گرفته است.