محسن اعتماد ، مدیرکل راه‌‌‌آهن شمال شرق۲ در ‌‌‌این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ریلی و مرکز لجستیک اینچه‌‌‌برون در دولت سیزدهم گفت: اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به گلستان در حوزه ریلی مصوب شد که امید است با پیگیری‌‌‌هایی که انجام‌‌‌شده و تاکید مدیرعامل‌‌‌ ‌‌‌راه‌‌‌آهن ‌‌‌تحقق و تخصیص این اعتبارات را شاهد باشیم. وی افزود: در مرکز لجستیک اینچه‌برون پیشرفت اقدامات خوبی صورت گرفته و‌‌‌ علاوه ‌‌‌بر اعتبارات‌‌‌ مصوب سفر، مدیرعامل‌‌‌ راه‌‌‌آهن ۵۲‌میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌‌‌های ریلی استان واگذار کرده است. اعتماد افزود: اهمیت توسعه ریلی در استان و نقش‌‌‌ موثر مرکز‌‌‌ لجستیک ‌‌‌‌‌‌مرزی ‌‌‌اینچه‌‌‌برون بر اساس بیانات مقام‌‌‌معظم‌‌‌رهبری‌‌‌ ، همکاری ارگان‌‌‌های استانی را ‌‌‌می‌‌‌طلبد و همه مسوولان باید برای توسعه‌‌‌ریلی شمال جنوب تلاش کنند.

غلامرضا منتظری ، نماینده گرگان و آق‌‌‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مرکز لجستیک مرزی اینچه‌‌‌برون یکی از مناطق مهم تجاری و اقتصادی استان بوده که برای آن اقدامات خوبی صورت گرفته و می‌‌‌تواند رونق بیشتری پیدا کند. این رونق می‌‌‌تواند تحول بزرگی‌‌ ‌را در این منطقه رقم بزند. وی افزود: برای رفع موانع و ایجاد رونق و تحول جلساتی را با مسوولان ذی‌ربط در استان و تهران پیش‌بینی کردیم که این خود بیانگر پیگیری نمایندگان مردم گلستان برای تحقق این مهم است. در ادامه سنگدوینی‌، نماینده گرگان و آق‌‌‌قلا در مجلس گفت: مرکز لجستیک مرزی اینچه‌‌‌برون بر اساس طرح‌‌‌های ملی و ایجاد ارتباطات و اتصال به حوزه آسیای میانه و کشورهای همسایه شمالی ایجاد شده که با سفر ریاست جمهوری به کشورهای همسایه این ارتباط ریلی باعث رونق در حوزه اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی افزود‌: ما باید با ایجاد زیرساخت‌‌‌ و فراهم‌‌‌ کردن بستر لازم سرمایه‌‌‌گذار جذب کنیم تا با سرمایه‌‌‌گذاری شاهد اشتغال‌زایی و تحول اقتصادی در استان باشیم. سنگدوینی اضافه کرد: همزبانی و فرهنگ اقوام ترکمن استان گلستان با مردم ترکمنستان می‌‌‌تواند عاملی برای تقویت و پویایی اقتصادی از طریق حوزه ریلی اینچه‌برون باشد.

وی به لزوم وحدت مسوولان استان برای رفع موانع مرکز لجستیک مرزی اینچه برون تاکید کرد. بر اساس این گزارش‌، طی دو سال گذشته ۲۵۰‌میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی راه‌‌‌آهن برای توسعه ریلی استان جذب شده و ‌‌‌اقدامات مهمی از جمله اتصال خط عریض به ترکمنستان، اخذ مجوز کمیسیون ماده ۶۹‌، احداث‌‌‌محوطه‌‌‌های متعدد تخلیه و بارگیری انجام شده و اکنون هر روز مبادله ریلی با کشورهای آسیای میانه از مرز اینچه‌‌‌برون برقرار است و بیش از ۲۰۰ نفر از هم استانی‌‌‌ها که ساکن مناطق محروم هستند در مر‌‌‌کز‌‌‌ لجستیک‌‌‌مرزی اینچه‌برون‌‌‌ مشغول به کار شده‌اند و این ‌‌‌افتخار‌‌‌ بزرگی است که در کارنامه عملکردی راه‌‌‌آهن‌‌‌ استان گلستان می‌‌‌درخشد.