«فغدیر»: شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در خصوص وضع عوارض بر صادرات محصولات زنجیره ارزش فولاد اعلام کرد که‌ عوارض صادراتی محصول این شرکت (آهن اسفنجی) به میزان ۱۱‌درصد تعیین شده که براساس پیش‌بینی و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های شرکت در خصوص فروش‌های صادراتی این محصول در سال ۱۴۰۱، آثار مالی آن به کاهش سود و زیان پیش‌بینی‌شده طبق مفروضات و محاسبات، مبلغ ۴/ ۷۸میلیارد تومان و به ازای هر سهم طبق آخرین سرمایه ثبتی شرکت، حدود ۶۵ریال خواهد بود.

«ثشرق»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده یک‌قطعه زمین به همراه پروانه ساختمانی در مشهد خبر داد. مزایده مزکور فاقد شرکت‌کننده بوده است.

«جم پیلن»: شرکت پلی‌پروپیلن جم در خصوص وضع تعرفه عوارض بر صادرات محصولات پلی‌پروپیلن اعلام کرد که به دلیل تقاضای بالای بازار داخلی برای خرید محصولات شرکت پلی‌پروپیلن جم (سهامی‌عام)، عدم‌پیش‌بینی بودجه صادراتی در سال ۱۴۰۱ یا در صورت نیاز به انجام صادرات محدود، به منظور تامین نیازهای ارزی این شرکت برای خرید قطعات یدکی و مواد شیمیایی موردنیاز، موضوع فوق تاثیر بااهمیتی بر سودآوری این شرکت نخواهد داشت.

«ثشرق»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق در خصوص علت کاهش بیش از ۳۰‌درصد سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال اعلام کرد که کاهش سود عملیاتی ناشی از افزایش بهای تمام‌شده پروژه‌‌‌ها به دلیل تورم بالای مصالح و دستمزد است.

«کویر»: شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در خصوص وضع عوارض بر صادرات محصولات زنجیره ارزش فولاد و محصولات پایین‌دستی آن اعلام کرد که عوارض صادراتی محصول میلگرد به میزان ۸‌درصد تعیین شده است. براساس تجارب گذشته و آخرین پیش‌بینی و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های شرکت، بیش از ۶۰‌درصد فروش محصولات شرکت صادراتی است. بنابراین در صورت عدم‌ابطال با اصلاح این بخشنامه آثار مالی قابل‌توجهی بر سود سالانه و سود هر سهم متصور هستیم. به نظر این شرکت بخشنامه مذکور نیاز به بررسی‌‌‌های کارشناسی بیشتر و قوی‌‌‌تر متخصصان امر و  ‌نظرات فعالان اقتصادی متاثر، با در نظر گرفتن تمامی جوانب موضوع دارد و اجرای آن با شرایط فعلی موجب عدم‌توجیه‌پذیری صادرات در برخی شرکت‌ها و به دنبال آن کاهش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات خواهد شد و تبعات جبران‌‌‌ناپذیری در پی خواهد داشت و با شعار حمایت از تولید، اشتغال‌زایی و افزایش تولید مغایر است. لازم به توضیح است که با توجه به روند قیمت‌های جهانی و انتظار صعودی بودن نرخ فولاد در بازارهای صادراتی و نرخ ارز نیمایی احتمالا عوارض صادراتی بالاتر از ارقام برآوردی خواهد بود و در صورت اعمال‌ درصد عوارض پلکانی، هزینه بیشتری به شرکت تحمیل خواهد شد.