«ثاخت»: شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان از برگزاری مزایده فروش زمین هتل‌آپارتمان نارنجستان خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان (سهامی‌عام) و شرکت نارنجستان زیبای شمال (سهامی‌خاص) به عنوان شرکای مشاعی و دارای مالکیت زمین هتل‌آپارتمان نارنجستان واقع در استان مازندران در نظر دارند حصه مشاع خود از کل زمین (سهم صد درصدی هر دو شریک) را با قیمت پایه ۶۶۵میلیارد تومان با وضع موجود و شرایط پرداخت نقدی از طریق مزایده عمومی به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت واگذار کنند.

«ثبهساز»: شرکت بهساز کاشانه تهران اعلام کرد که این شرکت با افزایش فعالیت‌‌‌های عملیاتی خود و همچنین تسهیل شرایط پرداخت برای خریداران و بهبود تبلیغات، موفق به فروش املاک خود براساس بودجه سالانه شده و با توجه به موارد فوق توانسته است با افزایش سهم خود در بازار مسکن، سود قابل ملاحظه و بیشتر از سود پیش‌بینی شده را محقق کند. بررسی خلاصه عملکرد شرکت نشان می‌دهد، قدرالسهم و واحدهای مسکونی پروژه‌‌‌های مریم، بهاران، فرهنگ، کوهستان، تیر، گلدان، کاشانک، لادن، وطن و ستاری در سال مالی ۱۴۰۰ موجب افزایش سود خالص به مبلغ ۱/ ۳۶۴میلیارد تومان نسبت به سال قبل شده که به ازای هر سهم مبلغ ۲/ ۲۵تومان سود پایه هر سهم است.

«شرنگی»: شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین اعلام کرد که نرخ فروش کلیه رنگ‌‌‌های ساختمانی به‌‌‌دلیل افزایش قیمت مواد اولیه به‌طور میانگین ۵/ ۱۴‌درصد افزایش یافته است. مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۹/ ۷۰میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۸۷‌درصد بوده است.

«کاسپین»: شرکت داروسازی کاسپین‌تامین در خصوص علت افزایش تخفیفات فروش اسفندماه ۱۴۰۰ اعلام کرد که بنا به سیاست شرکت در خصوص کاهش موجودی محصول نزد شرکت‌های پخش و همچنین با توجه به منظور کردن ذخیره تخفیفات مربوط به موجودی‌‌‌های محصول نزد شرکت‌های پخش در تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰ میزان تخفیفات در اسفند نسبت به ماه‌‌‌های گذشته افزایش یافته است.

«توسن»: شرکت توسعه سامانه‌‌‌های نرم‌افزاری نگین نیز اعلام کرد که در اجرای مصوبه هیات‌مدیره تمامی ششدانگ یک‌باب ساختمان با کاربری اداری واقع در تهران، خیابان ولیعصر، به متراژ ۵۸۹مترمربع و زیربنای ۱۷۱۰مترمربع اداری در پنج‌طبقه دوواحدی را از طریق مزایده به صورت یکجا واگذار کند. قیمت پایه کارشناسی‌شده ۱۳۷میلیارد تومان است و تاریخ برگزاری مزایده ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ اعلام شده است.

«شپلی»: شرکت پلی‌اکریل ایران در خصوص علت تغییر سودآوری سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره قبل اعلام کرد:

  علت اصلی افزایش سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۸۰درصدی درآمدهای عملیاتی در مقابل افزایش ۷۰درصدی بهای تمام‌شده کالای فروش رفته است و همین عامل باعث افزایش سود ناخالص به مبلغ ۲/ ۲۶۳میلیارد تومان نسبت به سال مالی گذشته شده است.

  عمده دلیل افزایش هزینه‌‌‌های عملیاتی در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از هزینه‌‌‌های جذب‌نشده در تولید است. لازم به ذکر است که هرچند مقادیر تولید در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل فاقد تفاوت محسوس است، افزایش هزینه‌‌‌های دستمزد و سربار باعث تاثیر فزاینده بر این مولفه شده است.