«سخواف»: شرکت سیمان مجد خواف از انعقاد قرارداد مهم سایش ۳۰‌هزار تن ضایعات گندله با شرکت صنعتی و معدنی توسعه قراگیر سناباد با قیمت ۹/ ۳میلیارد تومان خبر داد.

«گنگین»: شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی سالانه منتشرشده در کدال ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که افزایش درآمد عملیاتی شرکت اصلی در سه‌ماه پایانی سال مالی عمدتا بابت سود سهام شرکت‌های فرعی و واگذاری ملک جردن سعیدی است که در سه‌ماه پایانی در دفاتر ثبت شده‌‌‌اند و در صورت‌های مالی تلفیقی به دلیل افزوده شدن شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان به این مجموعه، علاوه بر موارد مذکور درآمد عملیاتی شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان نیز باعث افزایش درآمدهای عملیاتی شده است. افزایش حساب‌های دریافتنی به دلیل سود سهام شرکت‌های فرعی است که در حساب‌‌‌های دریافتنی منظور شده و سرمایه‌گذاری در املاک نیز به دلیل خرید زمین‌‌‌های زرندیه و واحدهای تجاری میکامال کیش افزایش یافته است. با توجه به اینکه سهام شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان در ابتدای سال مالی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه خریداری و در پایان دوره مالی تلفیق شده است، بنابراین در اقلام مقایسه‌‌‌ای سال قبل اطلاعات مالی آن شرکت ذکر نشده است و اختلاف بین مالیات پرداختی پایان دوره (ترازنامه) و مالیات پرداختی طی دوره (سود و زیان) به این دلیل است. افزایش بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل عمدتا به دلیل افزایش سود سهام دریافتی شرکت‌های فرعی و واگذاری دو ملک جردن سعیدی و کمان متعلق به شرکت است.

«لکما»: شرکت کارخانه‌های مخابراتی ایران اعلام کرد که در مناقصه‌‌‌های خرید ۲۰هزار دستگاه مودم روتر رومیزی LTE Cat۶ شرکت ارتباطات سیار، خرید تجهیزات GPU (اینترنت کودک) شرکت ارتباطات سیار، خرید خدمات نگهداری میدانی شبکه شرکت رایتل، خدمات نگهداری و پشتیبانی و بهسازی شبکه مادر چهار استان شرکت ارتباطات زیرساخت و خرید تجهیزات پشتیبان‌گیری شرکت ارتباطات سیار برنده نشده است.

«غصینو»: شرکت صنعتی مینو از افزایش ۸۸درصدی نرخ گندم طبق مصوبه دولت و رشد حقوق و دستمزد پرسنل خبر داد. شرکت اعلام کرده است که با توجه به احتساب کرایه حمل، بهای تمام‌شده خرید گندم از مبلغ مذکور بیشتر خواهد بود. همچنین خاطرنشان می‌شود در سال جدید براساس مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد ۵۸‌درصد و برای سایر سطوح حدود۴۰‌درصد افزایش داشته است.

«کمنگنز»: شرکت معادن منگنز ایران از برگزاری مناقصه عمومی پیشروی و آماده‌‌‌سازی معادن زیرزمینی خبر داد. تاریخ برآوردشده برای مشخص شدن نتایج ۵اردیبهشت اعلام شده است.

«کگاز»: شرکت شیشه و گاز از شروع مجدد فعالیت که پیش‌تر به علت تعمیرات کوره متوقف شده بود، خبر داد. با انجام تعمیرات اساسی کوره فعالیت شرکت به روال گذشته انجام خواهد شد.

«وبرق»: شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین اعلام کرد که پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت، به استحضار می‌‌‌رساند که افزایش سرمایه این شرکت از محل دارایی‌‌‌ها و سرمایه‌گذاری‌‌‌های بلندمدت در دستور کار هیات مدیره قرار داشته و در حال بررسی است.

«غکورش»: شرکت صنعت غذایی کورش از افزایش ظرفیت ریفاینری خبر داد و اعلام کرد که با توجه به اینکه ظرفیت تولید مالکیتی شرکت قبل از بهره‌‌‌برداری از این پروژه ماهانه ۲۵‌هزار تن تصفیه روغن است و با راه‌‌‌اندازی این پروژه این ظرفیت به ماهانه ۳۷‌هزار تن افزایش خواهد یافت و در مجموع این امر موجب افزایش تولید ماهانه ۱۲‌هزار تن (سالانه ۱۴۴‌هزار تن) روغن خواهد شد که این امر با توجه به شرایط فروش بازار و تامین مواد اولیه قابل دسترس خواهد بود. بنابراین راه‌‌‌اندازی این پروژه صرفا موجب حذف تولید کارمزدی در سایر شرکت‌ها شده و تحقق این امر موجب کاهش هزینه‌‌‌های تولید از جمله حمل و حذف کارمزد تولید روغن در سایت‌‌‌های کارمزدی می‌شود.