محیط کار آرام و امن برای سلامت روان کارکنان ضروری است

مهدی دلاوری اظهار کرد: محیط کار سالم محیطی است که ضمن تأمین سلامت جسمانی کارکنان، سلامت روانی آنها نیز در آن فراهم شود، لذا لازم است کارکنان در محیطی سالم و ایمن فعالیت داشته باشند.

او با اشاره به جایگاه ویژه شغل در زندگی افراد، افزود: بهداشت روانی در محیط کار، مقاومت در مقابل پیدایش مشکلات روانی و اختلالات رفتاری در کارکنان سازمان و سالم‌سازی فضای روانی کار است.

دلاوری تصریح کرد: فشار روانی، بخش جدایی‌ناپذیر زندگی حرفه‌ای است و استرس شغلی، باعث بروز نارضایتی فرد شاغل شده و آثار منفی بر سایر زمینه‌های زندگی، مثل زندگی اجتماعی، فردی و خـانوادگی دارد که در نهایت فرسودگی شغلی را به دنبال خواهد داشت.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: فردی که انگیزه کافی برای ارائه خدمت در شغل خود داشته باشد، خود را مکلف به انجام وظایف دانسته و نسبت به شغل و محل کار خود متعهد است.

وی با اشاره به دهم اکتبر روز جهانی سلامت روان افزود: برنامه‌های هفته ملی سلامت روان امسال با شعار «اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار» اجرا می‌شود.

بهره‌مندی ۷۲۵۰ مراجعه‌کننده از خدمات بیمارستان کارگرنژاد کاشان

رئیس بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان نیز به ایسنا گفت: درمانگاه این مرکز، در چهار ماه نخست سال جاری، پذیرای بیش از۴۰۰۰ نفر از شهروندان بود که  ۲۰۰ نفر از آنها بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

فاطمه مهرزاد افزود: با توجه به اهمیت حمایت از بیماران با مشکلات اعصاب و روان در روند بهبودی و بازگشت آنها به جامعه، با همکاری کلینیک سلامت این مرکز درمانی، بیش از ۵۰ درصد بیماران پس از ترخیص از بیمارستان، به مدت یک سال، همچنان خدمات مشاوره‌ای دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشاوره‌های روزانه روان درمانی، ازدواج، مشاوره تحصیلی کودک و نوجوان، تغذیه، رژیم درمانی، ECT و نوار مغز، کاردرمانی و گفتاردرمانی با حضور روانشناسان و کارشناسان مربوط از دیگر خدمات این بیمارستان است.

مهرزاد گفت: بیمارستان کارگرنژاد کاشان با ۷۷ تخت فعال در قالب دو بخش مردان و دو بخش زنان و یک بخش اطفال، به شهروندان ارائه خدمت می‌کند و آزمایشگاه این مرکز در چهار ماه نخست سال جاری، ۲۰۰۰ مراجعه کننده داشت که ۳۴ هزار خدمت برای این بیماران انجام

شده است.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران، از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه به نام هفته ملی سلامت روان نام‌گذاری شده است.