انتخاب نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی بر اساس شایسته‌سالاری

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق در حاشیه برگزاری آزمون انتخاب نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی اظهار کرد: این آزمون با حضور چشمگیر علاقه‌مندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار شد.  وی ادامه داد: بیش از ۲۳۰ نفر در این آزمون شرکت داشتند، بر اساس شایسته‌سالاری و توسعه حضور جوانان توانمند و باانگیزه در حوزه‌های مختلف که می‌تواند برای بخش خصوصی نیز جذاب باشد، تلاش می‌شود بهترین افراد به این منظور انتخاب شوند.  وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی اصفهان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی دارای کرسی مؤثر و فعال است، لذا پس از برگزاری این آزمون، برگزیدگان جهت انجام مصاحبه‌های تخصصی معرفی می‌شوند تا افراد برگزیده نهایی بعد از موفقیت در مصاحبه، با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی با توانمندی بالا در جایگاه دفاع از حقوق فعالان اقتصادی قدم بردارند. البته از پیش‌کسوتان نیز در این روند بهره خواهیم برد و از تجربیات ارزشمند آنها در هیات‌های حل اختلاف استفاده می‌کنیم.

 وی تصریح کرد: مسیر خوبی برای شایسته‌سالاری ایجاد شده و امیدواریم این مسیر در کل فرایندهای اتاق و در کل کشور به اجرا در بیاید، این موضوع یک الگو خوب است و قابلیت اجرا در سایر بخش‌ها را نیز دارد.

همت اتاق بازرگانی برای حل مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی جای تقدیر دارد

 حسن مومنی، مدیر دادرسی مالیاتی استان اصفهان نیز در حاشیه برگزاری آزمون انتخاب نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری آزمونی برای انتخاب نمایندگان اتاق بازرگانی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی هستیم که جای امیدواری و تقدیر دارد؛ زیرا این هیات‌ها نیاز به افراد و نمایندگان توانمند بر اساس شایسته‌سالاری دارند.

 وی ادامه داد: این آزمون این همت را نشان می‌دهد که نمایندگان اتاق بر اساس شایستگی و بر اساس آزمون و طی مراحل تخصصی مصاحبه انتخاب می‌شوند که در خروجی کار که رسیدگی به حل اختلافات مودیان با سازمان امور مالیاتی است تأثیر مثبت داشته و خروجی مناسبی دارد و جایگاه بهتری را برای سازمان امور مالیاتی نیز به همراه خواهد داشت.

دفاع عالمانه و منطقی از حقوق بخش خصوصی اولویت اتاق بازرگانی

 حمیدرضا امیدان، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: روز ۱۳ مهرماه، اتاق بازرگانی در راستای خدمت‌رسانی هدفمند به اعضای اتاق و فعالان اقتصادی استان، نخستین آزمون انتخاب نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی را برگزار کرد.  وی افزود: این آزمون با فراخوان عام برگزار شد و ۲۳۶ نفر از افرادی که در حوزه‌های مالی و حسابداری، به‌عنوان مدیر و... فعال بودند در این آزمون شرکت داشتند. دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: یکی از جایگاه‌هایی که اتاق بازرگانی می‌تواند از حقوق فعالان اقتصادی و منافع عام بخش خصوصی دفاع کند، هیات‌های حل اختلاف مالیاتی است که یک کرسی از سه کرسی در اختیار فعالان بخش خصوصی است و قصد اتاق این است که با شایسته‌سالاری و شفافیت، بهترین افراد برای خدمت به فعالان اقتصادی انتخاب شوند.  وی تصریح کرد: به همین منظور شورای راهبردی مالیاتی در اتاق بازرگانی، بنا را بر این گذاشت که این فرصت به‌صورت عادلانه برای همه متقاضیان فراهم شود که در یک آزمون علمی افراد برتر انتخاب شوند و پس از طی مرحله مصاحبه بتوانند در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به دفاع از منافع عام بخش خصوصی و فعالان اقتصادی بپردازند.

 امیدان ادامه داد: آنچه که نیت اتاق بازرگانی در دوره دهم هست، شفافیت، مشارکت و پاسخگویی است؛ لذا حرکت به سویی است که بتوان دفاع عالمانه و منطقی از حقوق و منافع بخش خصوصی داشته باشیم و از این منظر نمایندگان با آزمون و مصاحبه‌های تخصصی انتخاب می‌شوند تا بهترین‌ها حامی منافع بخش خصوصی باشند.