۳۵۰ هزار بچه ماهی در استخرهای آب کشاورزی اصفهان رها شد

محمدرضا عباسی افزود: بچه‌ ماهی‌ها از خانواده کپور ماهیان(ماهیان گرم آبی) با مشارکت بخش خصوصی بین استخرداران کشاورزی توزیع و رهاسازی شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتقاء بهره‌وری منابع آبی خُرد داخلی و ماهی‌دار کردن انواع استخرهای ذخیره آب کشاورزی صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود از این راه بیش از ۵۰۰ تُن ماهی استحصال شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان با توجه به برخورداری از آب‌ و هوای متفاوت و چهار فصل و منابع آبی خُرد شامل چاه و چشمه و قنات و تعداد زیاد استخر ذخیره آب کشاورزی، در زمینه پرورش ماهی در کنار کشت و کار موفق است.

عباسی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌های استان بویژه اصفهان، مبارکه، لنجان، شهرضا، گلپایگان، نجف‌آباد، نطنز، اردستان و خور و بیابانک شرایط دمایی (بالای ۲۰ درجه سانتی‌گراد) و دائمی بودن ورودی آب به استخرهای مورد نظر، بستر مناسبی برای پرورش ماهیان گرم آبی مانند کپور، آمور و فیتوفاک وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شماری از استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان با دمای بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد نیز شرایط برای پرورش ماهی سردآبی بویژه قزل‌آلا فراهم است.