نقش مجتمع پلاستیک طبرستان درمبارزه با بحران آب

به گزارش پلاستیک طبرستان؛ با توجه به مشکلات و بحران‌های آبی کشور در سال‌های اخیر نرخ مصرف مخازن پلی‌اتیلن نیز به میزان چشم‌گیری افزایش یافته و جهت رفع نیاز مصرف‌کنندگان، طرح‌های توسعه‌ای با سرعت بالاتری به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر این مجموعه با برخورداری از ۲۵ خط تولید در ۸ سایت تولیدی و تولید در شهرهای ساری، اصفهان و شیراز دسترسی سریع و آسان به محصولات خود را میسر کرده است.علاوه بر مصارف خانگی ، مخازن پلی‌اتیلن که به عنوان سهم بزرگی از سبد کالای محصولات تولیدی شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان که به طور عمده جهت نگهداری آب استفاده می‌شود، از جمله دیگر مصارف مخازن، می‌توان به انواع کاربردهای صنعتی نام برد. امکان نگهداری طیف وسیعی از مایعات کاربرد مخازن و وان‌های پلی‌اتیلن توجیح‌پذیر و اقتصادی کرده که به طور مثال در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، کشاورزی و ... مورد مصرف قرار می‌گیرند. قابلیت حمل و نقل راحت، قیمت تمام شده‌ی مناسب و همچنین برخورداری از ویژگی مهم بهداشتی بودن لزوم مصرف این محصولات را بیش از پیش توجیه می‌کند. طی سال‌های گذشته با افزایش رقابت، کیفیت و تنوع محصولات تولیدی نیز بهبود یافته و برنامه‌ریزی جهت بهبود مستمر کیفی از جمله مهم‌ترین اهداف شرکت مجتمع پلاستیک طبرستان بوده است. ورود پر قدرت به توزیع محصولات پلی‌اتیلنی با کاربردهایی نظیر حمل و نقل، دریایی و تزئینی از جمله سایر اقدامات مهمی است که منجر به راه‌اندازی خطوط تولید با تکنولوژی‌های جدید (از جمله بلومولدینگ) شده است.

در حال حاضر مجتمع پلاستیک طبرستان علاوه بر تولید مخازن پلی‌اتیلن، محصولات دیگر خود را در ۶ گروه متفاوت با نام‌‌های سوما، لنوس، آذین، دریایی،   بشکه‌های بسته‌بندی و کودک عرضه می‌کند. پس از ۲۰ سال سابقۀ تولید مخازن پلی‌اتیلن، این شرکت وارد مرحلۀ جدیدی در صنعت بسته‌بندی شد؛ با واردکردن پیشرفته‌ترین و به‌روزترین ماشین‌آلات قالب‌گیری دمشی دنیا (بلومولدینگ)، اقدام به تولید بشکه‌های بسیار مقاوم و چندلایه کرد. در حال حاضر مجتمع پلاستیک طبرستان، اولین و تنها تولیدکننده بشکه‎‌های بسته‌بندی چندلایه در ایران است که به‌صورت تخصصی بشکه‌های مناسب برای نگهداری از گسترۀ وسیعی از مواد را تولید می‌کند. نحوه عرضه و فروش بشکه‌های بسته‌بندی طبرستان، بیشتر به‌صورت B۲B (شرکت ‌به ‌شرکت) انجام می‌شود. این مجموعه تا به امروز افتخار همکاری با تولیدکنندگان بسیار مطرح در صنعت مواد غذایی، تولید مواد بهداشتی، آرایشی، شیمیایی و... را داشته است.

در لاین دریایی این شرکت اولین پروژۀ مجتمع پلاستیک طبرستان در فروردین ۱۳۷۵ در اسکلۀ شط علی استان خوزستان صورت گرفت و به دلیل کیفیت بالای محصولات، با کمترین آسیب همچنان در حال استفاده است. یکی دیگر از محصولات دریایی طبرستان انواع بویه‌های شناور است که به‌منظور راهنما در آبراه‌ها قرار می‌گیرد. تمامی محصولات دریایی طبرستان با استاندارد جهانی تولید و در سراسر کشور قابل‌عرضه هستند.

بهره‌مندی از فرصت‌های پیش‌‌رو در صادرات محصولات با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت تمام شده رقابتی در بازار هدف مربوطه در سال‌های اخیر منجر به بهبود شرایط فروش و سودآوری مجموعه گشته و امکان رقابت در این بازارها کماکان برای تولید‌کنندگان محصولات پلی‌اتیلنی به دلیل امکان تامین مواد اولیه با قیمت مناسب و همچنین هزینه‌های به نسبت پایین تولید در داخل، وجود دارد. درحال حاضر این مجموعه به تمام کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای آفریقایی نظیر سومالی صادرات مستقیم و در دو کشور عراق و افغانستان دارای نماینده رسمی فروش می‌باشد.

J32A8958-3 copy

مخزن آنلاین

مجتمع پلاستیک طبرستان به جهت سهولت فرآیند خرید مشتری نهایی، از  ابتدای سال 1403 از سایت فروش آنلاین خود به نام «مخزن آنلاین» بهره برداری کرد.مخزن آنلاین به عنوان بازوی کمکی برای مجتمع پلاستیک طبرستان است که سعی دارد در فضای آنلاین در کنار شبکه گسترده نمایندگان فروش خود باشد. به مانند سایر تولید‌کنندگان چالش نوسانات تامین انرژی از جمله برق و گاز و همچنین بحران به‌کارگیری، توانمندسازی و حفظ منابع انسانی به ویژه در سال‌های اخیر پر رنگ‌تر شده و اقدامات لازم جهت مدیریت و رفع آن دشوارتر گشته است. افزایش دسترسی اطلاعات برای مصرف‌کنندگان که منجر به افزایش انتظارات در دریافت کیفیت بالاتر خدمات فروش و پس از فروش و خرید کالاهای باکیفیت بالاتر هستند نیز فرصتی برای تولیدکنندگان و تمامی بنگاه‌های اقتصادی است که با نگاهی استراتژیک به دنبال تولید و عرضه‌ی محصولات مرغوب جهت ارائه به مصرف‌کنندگان هستند. اصلی‌ترین محدودیت و چالش، مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان است که البته در صورت ارائه خدمات مناسب توسط دولت و اتخاذ سیاست‌های مناسب پولی و مالی می‌توان تاحدی این چالش را مدیریت کرد. تخصیص دوره‌های بازپرداخت طولانی‌تر از اصلی‌ترین پروموشن‌های کاربردی جهت مقابله با این چالش بوده است. همچنین انتظار می‌رود محدودیت‌های فروش صادراتی از جمله نحوه‌ی تحویل ارز ناشی از صادرات مورد ارزیابی قرار گرفته و    راه کارهای مناسبی در این خصوص به تولیدکنندگان ارائه شود.در پایان با توجه به این که دغدغۀ کمبود آب شیرین در کشورمان و خشکسالی در سال‌های پی‌درپی و جغرافیای کویری‌اش، مدیران پلاستیک طبرستان را بر آن داشت تا کمک به حل این مشکل را به عنوان مسؤولیت اجتماعی خود در نظر بگیرند. این مجموعه در نظر دارد با استفاده از شناخته شده‌ترین محصول خود یعنی مخازن آب و همچنین از طریق کمک‌های مالی به افراد فعال در حوزۀ کم آبی، به یک عضو تاثیرگذار در حل این مشکل تبدیل شود. کمپین «ایران سیراب» در سال 1398 به طور رسمی توسط مجتمع پلاستیک طبرستان راه‌اندازی شد. اگرچه مجتمع پلاستیک طبرستان فعالیت‌های این‌چنینی را از سال‌های اولیۀ تأسیس خود آغاز کرده بود، اما پروژه‌های انجام شده در سال‌های اخیر بیش از پیش افزایش یافتند و در طول زمان، مناطق محروم بیشتری را تحت پوشش خود قرار دادند.

با گذشت چند سال از راه‌اندازی کمپین ایران سیراب، این فعالیت‌ها و آبرسانی‌ها نه تنها ادامه یافته، بلکه دوچندان شده است. در دو سال گذشته کمپین ایران سیراب با همکاری خیریۀ نیک‌اندیشان زمین اقدام به تأمین آب و لوله‌کشی چندین مدرسه کرد و با اجرای ده‌ها پروژۀ آبرسانی بالغ بر 2500 دانش‌آموز در مناطق جازموریان، قلعه گنج و رودبار جنوب به آب لوله کشی دسترسی یافتند. بدیهی‌است چالش‌های بی‌پایان این مسیر همواره همراه ما بوده، اما هرگز هیچ یک از اعضای این مجموعه را دلسرد نکرده است.