0585cbe9-cdbe-420a-9dfa-1b305e15a288 copy

در این راستا محمود غلامی، مدیرعامل مجتمع صنعتی پیلسان در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد با تاکید بر اینکه شرکت سینوتراک بزرگترین تولید کننده خودروهای تجاری سنگین در کشور چین است، اظهار کرد: این شرکت بیش از 40 درصد از تولیدات خود را به سراسر جهان صادر می کند. شرکت سینوتراک به عنوان یک شرکت مطرح، از طیف متنوعی از محصولات برخوردار بوده که استراتژی مشترک این شرکت با پیلسان معرفی این محصولات به بازار ایران نیز است. در حوزه کامیون دو و سه محور، با توجه به نیاز عمده کشور به حضور بازیگران مطرح در این حوزه، محصولات جدیدی در سبد محصولات پیلسان در این حوزه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون کمپرسی فوق سنگین پیلسان از پرتقاضاترین محصولات در بازار است و با معرفی محصولات جدید در قسمت باری و کمپرسی، می‌توانیم قسمتی از بازار که به صورت سنتی در اختیار شرکت ایران خودرو دیزل با کامیون واگن هود است را پوشش دهیم و تقاضا را با محصولات جدید و منطبق با استانداردهای روز و قیمت رقابتی تأمین کنیم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی پیلسان در ادامه با بیان اینکه محصول جدید دیگر در این حوزه شاسی میکسر پیلسان است، توضیح داد: این محصول در نمایشگاه بتن به نمایش درآمد و در مراحل آخر اخذ مجوزهای استاندارد قرار  دارد و به زودی به بازار عرضه خواهد شد. در حوزه کشنده‌های جاده‌ای نیز کشنده 540 با کابین مدرن خود وارد مرحله شماره گذاری شده است که به زودی به مشتریان تحویل خواهد شد. کشنده جدید 440 اکو و کشنده جفت 480 از محصولاتی هستند که تا انتهای پاییز به بازار عرضه خواهند شد. بازار تقاضای بسیار زیادی برای کشنده‌های ارزان قیمت‌تر دارد و کشنده جدید 440 اکونومی می‌تواند این تقاضا را به خوبی تأمین کند.

غلامی افزود: کشنده جفت 480 نیز برای برخی از صنایع و همچنین در جاده‌های کوهستانی محصول مهمی است که خلأ آن مدت‌ها است در کشور احساس می‌شود. با عرضه این محصول مصرف کنندگان مربوطه می‌توانند یک محصول مطمئن برای کسب‌و کار خود داشته باشند. در حوزه خودروهای سبک باری نیز کامیونت 6 تن پیلسان در آینده نزدیک وارد بازار می‌شود. کامیونت پیلسان می‌تواند رقیبی جدی برای بازیگران سنتی بازار باشد.

unnamed copy

به گفته وی پیلسان برنامه‌های مختلفی برای افزایش عمق ساخت داخل محصولات دارد و  در سال جاری گام‌های جدی در این حوزه برداشته است که باعث می‌شود عمق ساخت داخل کلیه محصولات به بالای 30 درصد افزایش پیدا کند.

مدیرعامل مجتمع صنعتی پیلسان با بیان اینکه در حوزه مهندسی محصول پروژه‌های مهمی در حوزه خودروهای متصل با همکاری ماموت دیجیتال در حال انجام است، عنوان کرد: این پروژه‌ها تحولی در صنعت حمل و نقل بار کشور ایجاد خواهد کرد. کلیه خودروهای تولیدی شرکت پیلسان مجهز به سیستم Io-Truck خواهند شد که باعث می‌شود به صورت آنلاین وضعیت فنی آنها پایش شود و مالک و مرکز خدمات پس از فروش پیلسان از نحوه عملکرد محصولات مطمئن و مطلع باشند. این فناوری باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش بهره‌وری ناوگان و کاهش هزینه‌های نگهداری محصول خواهد شد و به مالکان اجازه خواهد داد که برای کسب‌و کار خود بهره‌وری بیشتری ایجاد کنند.

غلامی ادامه داد: محصولات پیلسان بر اساس پلتفرم شرکت MAN ساخته می‌شوند و این باعث پیشرو بودن این محصولات در زمینه کیفیت و فناوری می‌شود. محصولات پیلسان به استهلاک پایین و ارگونومی بالا برای راننده معروف هستند و هم اکنون مصرف کننده‌های ناوگانی و شخصی در بازار تقاضای زیادی برای این محصولات دارند. این در حالی است که بسیاری از مصرف کنندگان در بازار پس از دو یا سه سال استفاده از سایر برندهای رقیب با هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیرات قوای محرکه مواجه شده‌اند و ما هر روز مشتریانی داریم که قصد دارند کشنده خود را بفروشند و کشنده پیلسان خریداری کنند. با استراتژی توسعه محصولات پیلسان، طیف متنوعی از تقاضا در بازار پوشش داده می‌شود و مشتریان این اطمینان را خواهند داشت که در درازمدت نیازهای متنوع آنها توسط پیلسان چه در زمینه محصول و چه در زمینه خدمات پس از فروش در شبکه یکپارچه ماموت، تأمین می‌شود.