خودرو‌ها در چهارباغ چه می‌کردند؟

چندی پیش که تیم فوتبال به یکی از هتل‌های تازه ساز شهر در چهارباغ  برای استقرار آمد، این پیاده راه صحنه‌ای شلوغ از شهروندان را به خود دید که در کوچه کازرونی و اطراف آن منتظر گرفتن عکس و امضا از بازیکنان بودند. هتل  مذکور نیز در سایت خود نوشته است:

« تیم ملی فوتبال ایران به‌زودی برای بازی با قرقیزستان وارد هتل .... خواهد شد. این مسابقه مهم پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود و هتل ...  با امکانات رفاهی و خدمات بی‌نظیر خود، آماده استقبال از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی است.

اقامت تیم ملی در این هتل  فرصتی فراهم می‌کند تا بازیکنان در فضایی آرام و دلپذیر به آماده‌سازی فنی و روحی خود بپردازند و با تمرکز کامل برای این مسابقه حساس آماده شوند. این هتل با ارائه بهترین شرایط برای استراحت و بازیابی انرژی بازیکنان، نقش مهمی در آماده‌سازی تیم ملی ایفا خواهد کرد.

«با نزدیکی به زمان ورود تیم ملی به هتل یادشده، همه‌چیز برای اقامتی دلپذیر و آماده‌سازی کامل برای بازی پنجشنبه‌شب فراهم‌شده است. امیدواریم این اقامت به موفقیت و ایجاد انگیزه بیشتر در بازیکنان منجر شود و آن‌ها را برای کسب پیروزی در مقابل قرقیزستان آماده‌تر سازد»

تا اینجای کار هم مشکلی نیست؛ مشکل از جایی آغاز می‌شود که شهروندان در چهارباغ به‌یک‌باره با آژیر و بوق ماشین‌هایی مواجه شدند که برخلاف زمان‌های عادی، در وسط چهارباغ در حال عبور بودند. ماشین‌های حفاظتی در میان اتوبوس ورزشکاران که صحنه‌ای شلوغ و غیرطبیعی از چهارباغ را به نمایش گذاشت. سؤال اساسی اینجاست که این کاروان از کجا اجازه چنین کاری را اخذ کرده است؟ آیا می‌توان در هر مورد خاص از قوانین چهارباغ عبور کرد؟ اساساً چرا هتل و منطقه‌ای برای استقرار ورزشکاران انتخاب‌شده که ناچار به تغییر رویکرد خیابان‌ها و مراکز گردشگری باشیم؟ چنین اتفاقی برای حضور گروسی در هتل عباسی نیز رخ نداد، اگرچه برخی اقدامات امنیتی پیش از مراسم در ورودی آمادگاه انجام‌شده بود اما نظم عمومی چهارباغ باوجود تدابیر شدید امنیتی و اهمیت فرد موردنظر، مورد خدشه قرار نگرفت.

یکی از رسانه‌ها در شرح این اتفاق نوشته است:

«مردم فوتبال دوست اصفهانی که همواره طرفدار پَر و پا قرص تیم ملی کشورمان هستند بیرون محوطه هتل محل اقامت ملی‌پوشان کشورمان از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی استقبال قابل‌توجهی به عمل و میزبانی را به بهترین شکل به‌جا آوردند.

با توجه به این‌که از سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان همواره بازی‌های خود را در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌کند و مدت‌های طولانی از حضور تیم ملی فوتبال ایران در اصفهان جهت انجام بازی با رقبا در تورنمنت‌های مختلف می‌گذرد حضور ملی‌پوشان در اصفهان برای مردم تازگی دارد.

به همین دلیل شب گذشته نیز خیابان چهارباغ استان اصفهان که محل عبور و مرور مردم بدون تردد خودرو‌های سبک و سنگین است شلوغ‌تر از همیشه بود و خانواده‌های فوتبال دوست در ورودی درب هتل محل اقامت تیم ملی فوتبال ایران که اتوبوس تیم ملی هم مقابل آن قرار داشت ایستاده و مشغول به گرفتن عکس‌های یادگاری بودند. »

شادی مردم و تلاش برای عکس گرفتن با بازیکنان فوتبال اتفاق بدی نیست؛ مشکل اینجاست که در گام نخست تبعیضی بین شهروند و فوتبالیست رخ‌داده و دوم قانون عمومی شهر برای عده‌ای نقض شده است. شهرداری اصفهان و دیگر نهاد‌ها باید نسبت به حضور اتوبوس ورزشکاران در چهارباغ، پاسخگو باشند.