تخلف در ثبت‌نام دانش‌آموزان، ظلم در حق مردم است

محمدرضا ابراهیمی روز یکشنبه در در گردهمایی مدیران و رییسان آموزش‌ و پرورش مناطق و نواحی استان اصفهان با تاکید بر اهمیت رضایتمندی مردم افزود: نظارت بیشتر بر عملکرد کارشناسان و مسوولان در این زمینه مدنظر ماست و چالش‌هایی مانند ثبت‌نام دانش آموزان باید به بهترین نحو ممکن مدیریت شود.

وی اظهار کرد: رضایتمندی مردم از نکاتی است که همواره باید مدنظر باشد زیرا یکی از مهمترین نقاط تلاقی مردم و دولت، آموزش و پرورش است و هیچ فردی را نمی‌توان در جامعه یافت که با این نهاد سروکار نداشته باشد.

گفته‌های  مدیرکل آموزش و پرورش استان در حالیست که وزارت آموزش و پرورش هر سال دریافت هرگونه وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان را ممنوع اعلام می‌کند ولی این وجه همچنان از سوی مدیران مدارس مطالبه می‌شود.در این راستا، مصطفی درستکار رییس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش اصفهان چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از اولیای دانش‌آموزان خواست تا در صورتی که در روند ثبت‌نام دچار مشکل شدند و نیازمند طرح شکایت بودند، به کارشناسان این اداره در نواحی و مناطق چهل و یک گانه استان مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین در ادامه سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های جاری و مهم آموزش و پرورش، پروژه مهر است و در این میان، بزرگترین چالش ما در سال گذشته که کمبود نیروی انسانی بود، با همت و نگاه مثبت شهید رییسی تا حد زیادی کاسته شده اما هنوز مرتفع نشده است و باید برای مدیریت آن، تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی همچنین اظهار کرد: باید فضای کافی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ایجاد شود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این‌ باره در حال انجام است..

ابراهیمی خاطرنشان کرد: هنوز مشکلاتی در بحث کلاس‌بندی دانش‌آموزان نیز وجود دارد که رفع آنها باید مورد اهتمام باشد و در این باره صدور ابلاغ‌ها برای سال تحصیلی جدید بسرعت انجام شود.

اصفهان، استان برتر در تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان همچنین گفت: این استان هم در میزان و هم در کیفیت تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان در ردیف برترین استان‌های کشور قرار گرفته است و این نتیجه تلاش‌ معلمان و مدیران مدارس استان است.

وی خاطرنشان کرد: اعلام دیرهنگام نتایج امتحانات چیز بدی نیست زیرا تصحیح اوراق با دقت زیاد انجام شده است و برخی از مناطق استان، بالای پنج برابر ظرفیت خود برای تصحیح اوراق امتحانی دانش‌آموزان همت به خرج دادند.

ابراهیمی تصریح کرد: تقویت معنوی دانش‌آموزان و افزایش ارتباط آنها با مساجد، باید در دستور کار مدیران آموزش و پرورش باشد و در این زمینه، از خلاقیت‌ها استفاده کرد و باید توجه کرد که نداشتن ارتباط با مسجد حلقهٔ مفقودهٔ مباحث تربیتی ما در شرایط حاضر است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با تأکید بر لزوم ارتباط با هیات‌های مذهبی، مساجد و حوزه‌های علمیه گفت: توجه به نماز جماعت می‌تواند بسیاری از مشکلات تربیتی دانش‌آموزان را حل کند به همین دلیل، باید با برنامه‌ریزی برای تقویت نماز جماعت مدارس اقدام کرد.