آموزش های ترافیک برای دانش‌آموزان و رانندگان

به گزارش دنیای اقتصاد  حسین حق‌شناس اظهار کرد: با تعامل شهرداری اصفهان، پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش و تصویب استانداری بر شناورسازی ساعات آغاز و پایان ادارات و مدارس مقاطع مختلف، علاوه بر اینکه ترافیک حاصل از تردد دانش آموزان در ساعات پیک ترافیک کاهش می‌یابد، ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر نیز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به مصوبات جلسه شورای ترافیک شهر اصفهان افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا با همکاری شهرداری اصفهان، پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش در راستای کاهش ترافیک حاصل از تردد دانش‌آموزان با آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش ترافیک دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس در اولویت برنامه‌های ستاد مهر قرار گیرد. رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان با اشاره به ورود خودروهای سرویس مدارس به داخل مدارس گفت: با توجه به اینکه بیشتر مدارس سطح شهر از فضای باز داخلی برخوردارند، هماهنگی لازم با آموزش و پرورش به عمل آمده تا با ابلاغ شورای همتای استانداری نسبت به ورود سرویس‌های مدارس در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان به مدرسه، در معابری که موجب گره ترافیکی می‌شود، اقداماتی انجام شود که موجب کاهش ترافیک حاصل از پارک غیرمجاز در مقابل مراکز آموزشی شود. به گفته حق شناس طرح ثبت نام سرویس مدارس با ثبت مشخصات و آدرس دانش‌آموزان در سامانه نرم‌افزاری سفیر مهر انجام و فرصت مجدد ادامه ثبت نام نیز فراهم شده است. حق‌شناس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هرساله نظافت، شست‌وشو و کاشت و نگهداری درختان داخل مدارس و معابر منتهی به آن انجام می‌شده است، این رویه با تأیید مسوول محیط زیست و خدمات شهری ستاد مهر، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و فضاسازی عمومی در تمام مدارس دولتی درخواست شده، قوت مضاعف گرفته است.

او ادامه داد: همچنین اصلاح و نصب تابلوهای راهنمایی، المان‌های ترافیکی و اجرای خط‌کشی یا شست‌وشوی کانال‌های عابر پیاده در محدوده مدارس در دست اقدام است.

رئیس ستاد مهر شهرداری اصفهان در خصوص ساماندهی سرویس مدارس خاطرنشان کرد: طرح ثبت نام سرویس مدارس با ثبت مشخصات و آدرس دانش‌آموزان در سامانه نرم‌افزاری سفیر مهر انجام و فرصت مجدد ادامه ثبت نام نیز فراهم شده است و طرح موفقی برای شهرداری اصفهان بوده که با همکاری‌های خوب آموزش و پرورش برای ارتقای کیفی این سامانه و خدمات بیشتر به دانش‌آموزان این طرح با موفقیت کامل روبه‌رو خواهد بود

تکمیل مطالعات جامع حمل‌ونقل اصفهان تا پایان امسال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین  از تکمیل مطالعات جامع حمل‌ونقل اصفهان تا پایان امسال خبر داد. او  با اعلام این خبر گفت: طرح جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان در حال انجام است و در دو نوبت شامل آذر ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲، اطلاعات خانوارهای اصفهان و شهرهای اطراف به شعاع ۲۰ کیلومتری این کلان‌شهر و سفرهای دروازه‌های ورودی برداشت شده است. او با بیان اینکه اطلاعات دریافت شده از خانوارها و دروازه‌های ورودی شهر وارد سیستم شده و در حال تحلیل است، افزود: پس از این مرحله، مدل‌سازی‌ها انجام و متناسب با آن، مشکلات حمل‌ونقل شهر استخراج می‌شود و پس از این اقدامات، سناریوها و راهکارها برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل شهر در مطالعات جامع حمل‌ونقل تدوین می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه مقرر است مطالعات جامع حمل‌ونقل تا پایان امسال تکمیل شود، خاطرنشان کرد: این مطالعات باید به‌ترتیب در شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای ترافیک استان، شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در وزارت کشور تصویب و توسط این وزارتخانه ابلاغ شود.

ضرورت انجام معاینه فنی خودروهای سرویس مدارس پیش از مهرماه

در آستانه آغاز ماه مهر هم  مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان نیز گفت: خودروهای سرویس مدارس باید پیش از آغاز مهرماه سال جاری مورد معاینه فنی ویژه قرار گیرد. سیدعلی عبداللهی با اعلام این خبر گفت: آژانس‌های سرویس مدارس و خودروهای تاکسی واجد کارت شهری می‌توانند به‌صورت ویژه با مراجعه به مرکز معاینه فنی تاکسیرانی واقع در بلوار فرزانگان (روبه‌روی باغ فدک، جنب شرکت تعاونی تاکسیرانی) خارج از نوبت نسبت به دریافت معاینه فنی خود اقدام کنند. او افزود: خودروهای سرویس مدارس باید پیش از آغاز مهرماه مورد معاینه فنی ویژه قرار گیرد تا ضمن بررسی‌های معمول، وضعیت ظاهری خودرو، وضعیت کمربندهای ایمنی و صندلی‌ها مورد بررسی قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که این خودروها می‌تواند با ایمنی کامل دانش‌آموزان را جابه‌جا کند. مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اعلام اینکه آمارها نشان می‌دهد نقص فنی خودروها در تشدید و ایجاد ترافیک و تصادفات نقش زیادی دارد، گفت: انتظار می‌رود شهروندان تا پیش از مهرماه خودروهای خود را مورد معاینه فنی قرار دهند تا هنگام بازگشایی مدارس کمتر شاهد نقص فنی خودرو و بروز مشکلات ناشی از آن در شهر باشیم.