۱۲۳۲ هکتار عرصه‌ طبیعی اصفهان به احداث نیروگاه‌ خورشیدی اختصاص یافت

داریوش سعیدی اظهار کرد: غیر از این تخصیص، در چند سال اخیر نیز یک هزار و ٩٠٠ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان را برای احداث و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق مختلف تخصیص داده بودیم.

وی ادامه داد: درخواست برای واگذاری عرصه‌های طبیعی به بخش‌های متعدد از طریق سامانه انجام می‌شود و در این پیوند ٣٨١ درخواست تخصیص عرصه به مساحت پنج هزار و ٨٣٠ هکتار در یک سال اخیر ثبت و با ٨٢٠ هکتار آن موافقت شد.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان افزود: ٢١١ هکتار از درخواست‌های ثبت شده در سامانه برای کاربری کشاورزی و مابقی برای کاربری غیرکشاورزی بود.

سعیدی با اشاره به قانون جهش ساخت مسکن در استان گت: سال گذشته چهار میلیون و یکصد هزار مترمربع به راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای پروژه‌های مسکن سازی واگذار شد.

وی تصریح کرد: همچنین ٩٠٠ هکتار از اراضی ملی داخل حریم شهرها در سال گذشته نیز تحویل راه و شهرسازی شد که میزان اینگونه واگذاری‌ها در یک دهه گذشته را به ۴٠ هزار هکتار رساند.

نیروگاه خورشیدی یک تاسیسات تولید انرژی است که از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کند. در این نوع نیروگاه‌ها، نور خورشید بعنوان منبع اصلی انرژی به کار گرفته می‌شود، که یک منبع انرژی تجدیدپذیر، پاک و فراوان است.

بنا به اعلام شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، ۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی تا سه سال آینده در مناطق تحت مدیریت این شرکت در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری وارد مدار می‌شود.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار وسعت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.