بلاک‌ها: همانطور که از نام آن پیداست، بلاکچین زنجیره‌ای از بلاک‌ها است. هر بار که یک تراکنش رخ می‌دهد، داده‌ها به یک بلاک جدید تبدیل می‌شوند. این بلاک دارای یک هوش رمزنگاری است که آن را به آخرین بلاک، نماد زمان و رکوردی از اطلاعات تراکنش پیوند می‌دهد. بلاک‌ها به ترتیب زمانی به هم متصل می‌شوند و می‌توانند هر بلاک جدید را در دستگاه‌های سراسر جهان به جای یک یا دو دستگاه ضبط کنند. این سوابق دقیق، شفافیت و دائمی بودن را تضمین می‌کند.

ماینینگ: ماینینگ فرآیند به‌روزرسانی بلاکچین با افزودن بلاک‌های جدید و ایجاد کوین‌ها است. برای این کار، ماینرها تراکنش‌ها را تایید می‌کنند که به حل پازل‌های هوش رمزنگاری نیاز دارد. هنگامی که ماینرها تراکنش شما را تأیید کردند، می‌توانید بلاک را به دفتر کل بلاکچین اضافه و سوابق را به‌روز کنید. این نوع اعتبارسنجی به قدرت محاسباتی سطح بالا و تجهیزات پیشرفته نیاز دارد. کسانی که حرفه ماینینگ را دنبال می‌کنند، اغلب در این نوع تجهیزات سرمایه‌گذاری می‌کنند و بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان پاداش برای تایید تراکنش‌های شبکه دریافت می‌کنند.

نودها: نود در فناوری بلاکچین، کامپیوتری است که نرم‌افزار بلاکچین را اجرا می‌کند و به بلاکچین دسترسی دارد. شبکه نودها در بلاکچین همه رایانه‌هایی هستند که پایگاه داده را اجرا می‌کنند. هر نود با آخرین نسخه بلاکچین به روز می‌شود، بنابراین یک رکورد غیرمتمرکز از تمام تراکنش‌ها و داده‌ها وجود دارد.