عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در اصفهان

محسن حاج عابدی افزود: بخشی از اراضی اطراف این مرکز خرید به مساحت ۱۲ هکتار متعلق به سازمان تعاون روستایی اصفهان است که قصد داریم ۲ هکتار از آن را به این کار اختصاص دهیم. وی ادامه داد: عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی و دامی با قیمت پایین‌تر ضروریست اما زمین مورد نیاز برای این اقدام، حتی از بین اراضی فاقد استفاده شهر نیز در اختیار ما قرار نمی‌گیرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان تصریح کرد: به عقیده برخی از مسوولان شهری مخالف این اقدام، عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در برخی از نقاط شهر سبب بروز اختلال در مبلمان شهری می‌شود به همین دلیل از واگذاری زمین ممانعت می‌کنند.

حاج عابدی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این سازمان گفت: امسال بالغ بر ۱۱۳ هزار تُن گندم از کشاورزان استان به قیمت هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار ریال خریداری شد که خرید حدود ۱۰۷ هزار تُن آن از سوی شبکه‌ها و مابقی توسط سازمان غله صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حدود ۴۳ مرکز برای خرید گندم در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم در هفت شهرستان استان تا پایان تابستان ادامه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان با اشاره به خرید ۱۸۸ تُن کُلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال و سه هزار و ۶۰۰ تُن گُلرنگ به قیمت هر کیلوگرم ۲۷۰ هزار ریال در این مدت تصریح کرد: ۲۲ هزار تُن جو نیز خریداری کردیم که نقش شایانی در جلوگیری از نوسان بازار داشت.

حاج عابدی خاطرنشان کرد: تامین و توزیع میوه شب عید نوروز یکی دیگر از وظایف ماست که در شب عید امسال یک هزار و ۱۰۰ تُن میوه خریداری و با قیمت مناسب و مُصوب در بازار عرضه کردیم.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل فروشگاه‌ها به «روستا بازارها» گفت: ۱۱۵ فروشگاه مرتبط با این سازمان در استان فعالیت دارند و چنانچه به «روستا بازارها» ارتقا یابند بخش قابل توجهی از تامین و عرضه محصولات با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمار فعالیت‌های سال قبل این سازمان اضافه کرد: توزیع ۹۶ هزار لیتر انواع مواد سوختی از سوی این سازمان انجام شده و این میزان در چهار ماه نخست امسال بالغ بر ۲۳ میلیون لیتر بوده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان ادامه داد: ۱۴ هزار تُن عرضه مستقیم انواع محصول کشاورزی و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ تن آرد نیز صورت گرفته است که میزان هر یک از آنها به ترتیب در چهار ماه نخست امسال یک هزار و ۷۰۶ تُن و ۲ هزار و ۷۲۵ تن بود.

حاج عابدی افزود: خرید حمایتی یکهزار و ۷۹۳ تُن گوشت قرمز، ۸۸۰ تُن گوشت مرغ مازاد، ۹۶۰ هزار تُن انواع کود، جمع‌آوری ۷۷۴ هزار تُن شیر توسط ۳۸ مرکز، پنج هزار و ۵۰۰ تُن محصولات گواهی شده و پنج هزار و ۳۲۱ تُن بذر اصلاح شده غلات، بخش دیگری از اقدامات سال قبل سازمان تعاون روستایی اصفهان بود.