پیشرفت مطلوب پروژه انتقال آب به فلات مرکزی با حمایت فولاد مبارکه

محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو به همراه محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران این شرکت از پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی بازدید کرد.

در این بازدید موثقی‌نیا در جریان آخرین روند پیشرفت این پروژه و چالش‌های آن قرار گرفت و در جلسه‌ای که با حضور مدیران شرکت تأمین آب صفه برگزار شد؛ بر تسریع اجرای این پروژه تأکید کرد.

پیشرفت مطلوب پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی با حمایت فولاد مبارکه

موثقی‌نیا در حاشیه این بازدید  اظهار کرد: امروز به همراه مدیرعامل شرکت فولادمبارکه، یکی از جبهه‌های پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان را از نزدیک بازدید کردیم و امیدواریم در اولین فرصت ممکن آب به مردم شریف اصفهان و صنایع رسیده و دغدغه‌ای که سال‌هاست رهبری، مسوولین و مردم در مورد وضعیت آب دارند با این پروژه تا حدی جبران شوند.

معاون وزیر صمت افزود: این پروژه از سال گذشته آغاز شده و به همت فولاد مبارکه و سایر صنایع استان اصفهان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم در بازدیدهای بعد شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم تا صنایع مهمی مثل صنعت فولاد، صنعت نفت و... از آب حاصل از این خط انتقال بهره‌مند شوند و نیاز آنها به آب خام به حداقل ممکن برسد.

پیشرفت مطلوب پروژه انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی با حمایت فولاد مبارکه

وی خاطر نشان کرد: این پروژه از لحاظ تکنولوژی چالش خاصی ندارد و عمده مسائل آن به تأمین مالی، سازندگان ورق و لوله برمی‌گردد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و شرکت تأمین آب صفه امیدواریم وضعیت تأمین مالی پروژه به نقطه مطلوبی رسیده و سازندگان ورق و لوله همکاری مستمر و بهتری را داشته باشند تا در نهایت شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه باشیم.

سید فرهاد قادریان مدیرعامل شرکت تأمین آب صفه نیز در این جلسه با ارائه توضیحاتی در مورد جبهه‌های ‌مختلف این پروژه اظهار کرد: پروژه انتقال آب از فلات مرکزی به سرعت در حال پیشرفت است و فولاد مبارکه تاکنون در ابعاد مختلف، حمایت‌های خوبی را برای اجرای این پروژه انجام داده است.