در این جلسه تشکیل چارچوب و الگوی مناسب جهت رسیدن به برنامه‌های مدون در راستای طرح جامع شهر اصفهان و تشکیل شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی موردنظر، بررسی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه تهیه طرح جامع شهر اصفهان در دستور کار این اداره کل قرار دارد تصمیم گرفته شد تا سلسله نشست‌هایی با حضور صاحب‌نظران، حرفه‌مندان و اساتید دانشگاه برگزار شود تا مباحث و مسائل شهر اصفهان موردبررسی قرار گیرد و نتایج این جلسات به پیشبرد هر چه‌بهتر طرح جامع کمک کند.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسات رسیدن به ترکیبی است که بتواند همراه با مشاورِ طرح جامع در مباحث سیاست‌گذاری، راهبردی و سایر مباحثی که وجود دارد همفکری نموده و مسائل را رفع یا کمک کند که مشکلات در این رابطه به حداقل برسد.

قاری قرآن افزود: بعضاً در طرح‌ها ممکن است فقط از زاویه شهرسازی و معماری نگاه شود و حتی روی کاغذ طرح خوبی به نظر برسد اما در زمان اجرا و عمل، مشکلات اجرایی پیدا می‌کند لذا سعی شد در این نشست از تخصص‌ها و ذهنیت‌های متنوعی وجود داشته باشند.

وی گفت: بهتر است به‌جای اینکه مسائل مختلف در زمان اجرای طرح پیگیری و دنبال شود، در زمان شکل‌گیری طرح، هر مبحثی وجود دارد ارائه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پس از استماع نظرات و دیدگاه‌های حاضرین در جلسه، مباحث را جمع‌بندی و اظهار کرد: بر اساس نکاتی که مطرح شد قطعاً انتخاب مشاور برای طرح جامع شهر اصفهان با دقت، شناخت از اقدامات قبلی، فراخوان، شناسایی، پالایش، امتیازدهی و با اولویت بومی بودن انجام می‌شود تا با همکاری شورای راهبردی اقدامات لازم به عمل آید.

وی افزود: لازم است ذیل شورای راهبری کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف شامل اقتصادی، حمل‌ونقل، زیست‌محیطی و ... وجود داشته باشد تا مباحث را مورد همفکری و مشورت قرار بدهند.

قاری قرآن عنوان کرد: مطابق با مباحثی که در جلسه گفته شد فرآیند به این شیوه موردنظر است که مشاور نتایج کار را به شورای راهبردی ارائه تا در کمیته‌های تخصصی آن موردبررسی قرار گیرد سپس خروجی آن برای سیر سایر مراحل مجدد به مشاور برگشت داده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شورای راهبردی و نظارت کافی بر اقدامات مشاور طرح، نتیجه‌ای مناسب برای شهر و آینده شهر رقم بخورد.