photo_2023-08-01_09-22-34 copy

در همین راستا انجمن قیر هرمزگان با حضور 23 شرکت تولیدی در سال 1397 تاسیس شد. اعضای این انجمن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در اختیار داشتن ظرفیت‌هایی مانند خطوط لوله انتقال خوراک از پالایشگاه و دسترسی به مجتمع بندری شهید رجائی و همچنین مخازن و پایانه‌های فله و کانتینری صادراتی، توانمندی تولید 2 میلیون تن قیر در سال جهت صادرات یا مصرف داخل را دارند. این ظرفیت عظیم با تعامل با تشکل ملی انجمن قیر ایران، نمادی از همکاری و هم‌افزایی تشکل‌های صنفی است.

هرچند دستاوردها به دست آمده طی سالیان گذشته بسیار ارزنده است لیکن با توجه به پتانسیل‌های موجود و دستاوردهای فعلی نباید ما را از توسعه و گسترش صنایع در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال رشد تولید و مهار تورم نامیده شده است مغفول کند.

در طی چند سال اخیر تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی در خصوص ساختار مالی، حمل و نقل و کشتیرانی و عدم امکان فروش مستقیم به مصرف کننده بین‌المللی ایجاد کرده است، ولی باید اذعان داشت برخی مشکلات و تصمیمات غیر کارشناسانه به مثابه خود تحریمی‌ است که بی‌تردید با تعامل سازنده بخش خصوصی و مراجع تصمیم‌گیر می‌توان مشکلات را مرتفع کرد و با اخذ تصمیمات تسهیل‌گرایانه گام‌های اساسی و موثری در جهت رشد اقتصادی کشور برداشته و شاهد شکوفائی و رونق اقتصاد کشور باشیم.