به گزارش دنیای اقتصاد مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۱۹ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان لنجان در شهرهای باغبهادران، باغشاد، چرمهین، چمگردان، زاینده‌رود، زرین‌شهر، سده لنجان و ورنامخواست ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر چهار هزار و ۷۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون برای بیش از ۹۶۰ نفر تخصیص پروژه انجام پذیرفته است اذعان کرد: قرارداد سازنده برای بالغ بر ۹۴۰ واحد منعقد شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: بیش از هفت هزار و ۹۰۰ مترمربع زمین جهت ساخت افزون بر ۱۷۰ واحد مسکونی در زرین شهر و ۲۰۱ پلاک زمین نیز در شهر سده لنجان برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.  

وی بیان کرد: در راستای تامین زمین مورد نیاز برای این طرح ۷۰ هکتار زمین به محدوده شهری زرین شهر الحاق شده است.  

کیانی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی با اشاره به ضرورت حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی شهرستان لنجان عنوان کرد: در پی دست درازی متصرفان به اراضی ملی شهرستان لنجان، با تلاش و پیگیری کارشناسان حقوقی این اداره و معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، پرونده قضایی تشکیل و ۱۵ رای قضایی له دولت در سال گذشته اخذ شد.  

وی گفت: با تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان دو هکتار زمین در این شهرستان رفع تصرف شد همچنین با اجرای احکام قضایی در سال ۱۴۰۱ قلع و قمع بنا و مستحدثات سه هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام پذیرفت.