گسترش صنعت آبزی پروری در اصفهان مستلزم تسهیل در ارائه مجوزهاست

محمد رضا عباسی افزود: استان اصفهان با وجود کمبود منابع آبی ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت آبزی پروری با بهره‌گیری از منابع آبی خُرد دارد که این امر همکاری متولیان امر را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: برخلاف دیدگاه عمومی، پرورش ماهی چه خوراکی و چه زینتی مصرف‌کننده آب نیست؛ زیرا ماهی تنها در آب زندگی می‌کند و نقشی در هدررفت آن ندارد، بنابراین می‌توان از منابع آبی هرچند محدود برای پرورش آبزیان بهره برد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: نهادهای مرتبط با تامین آب در ارائه مجوزهای لازم سخت‌گیری می‌کنند، بنابراین فعالیت واحدهای تولیدی آبزیان در استان به راحتی امکان‌پذیر نیست، بنابراین مطالبه ما تسهیل در صدور مجوزهای لازم برای متقاضیان و سرمایه‌گذاران این صنعت است.

عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مناطق شرقی اصفهان محل مناسبی برای تولید ماهیان خوراکی لب شور است، زیرا آب این مناطق کاربردی در کشت و کار ندارد و می‌تواند در پرورش این نوع ماهیان خوراکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: فعالان این نواحی بیشتر از هر عامل دیگر نیازمند حمایت مالی و ارائه تسهیلات هستند تا بتوانند با احداث یا توسعه مجموعه‌های پرورش ماهی در این صنعت همکاری کنند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهارداشت: پرورش ماهیان خوراکی یا تزیینی برای اشتغال‌زایی و ارزآوری راهکار مناسبی‌ست و رشد تولید در این بخش حمایت دیگر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

حدود ۹‌هزار تن انواع ماهیان خوراکی مانند کپور ماهیان خاویاری و ماهی قزل آلا بالغ بر ۷۷ میلیون قطعه بچه ماهی، ۶۵ میلیون تخم چشم زده ماهی قزل آلا و حدود ۷۰ کیلو خاویاری پرورشی در استان اصفهان تولید می‌شود.