وی اضافه کرد: وجود بیشترین کارخانه تولید لوله و اتصالات مرتبط با آبیاری، فعالیت کارشناسان مجرب در زمینه پروژه های آبی، فعالیت تشکل‌های کشاورزی از قبیل تعاونی‌های تولید روستایی، وجود تعداد زیاد ادوات مورد نیاز عملیات تسطیح در استان و شرکت‌های توانمند و مسلط به اجرای این عملیات از جمله ظرفیت‌های اجرای طرح های مرتبط با آب و خاک است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به بهره وری در مصرف آب به‌عنوان یکی از اصلی ترین نتایج اجرای اینگونه طرح ها اظهارداشت: سامانه‌های جدید آبیاری از ابتدای سال تاکنون در بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین های زراعی این منطقه اجرا شد که جمع مزارع مجهز به این سامانه ها را به  ۱۳۵ هزار هکتار رساند.

مرادمند ادامه داد: در هفته دولت امسال ۱۷۹ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی با اعتبار ۸۲۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۵۷ پروژه آن مربوط به آب و خاک و امور مهندسی بود. وی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات مورد نیاز مهم ترین چالش اجرای طرح های مهندسی و آب و خاک است و در صورت تامین آن می توانیم شمار پروژه‌های مورد نیاز در طول سال را افزایش دهیم. استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.   مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای آن در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود