گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود

علی اکبر کجباف اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به دنبال این است  که دانشجو معلمان را در مسیر  پویایی و نیز اقدامی مفید در جهت تشکل‌های دانشجویی قرار دهد و این امر خود بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. درواقع، نظام تعلیم و تربیت موتور پیشران حرکت جامعه است.  وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان بسترسازی توسعه فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی است، افزود: فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی باید در جهت تقویت و گسترش آن‌ها در میان دانشجو معلمان صورت بگیرد تا از این‌رو بتوانیم اجازه دهیم زمینه رقابت سالم میان انجمن‌ها، تشکل‌ها و همچنین کانون‌ها فراهم شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان ضرورت برگزاری این گردهمایی را اجازه ورود و ظهور به تمام تشکل‌های رسمی به صورت عملی دانست و در این رابطه ادامه داد: از این جهت در راستای معرفی و نهادینه کردن هویت کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشجویی و همین‌طور ارتقاء شایستگی عمومی و حرفه‌ای دانشجو معلمان، اداره کل امور هفتمین گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور اقدام به برگزاری این گردهمایی می‌کند.

کجباف هدف از برگزاری این گردهمایی را معرفی استعدادها و ظرفیت‌های دانشجو معلمان در چند محور از جمله در حوزه کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی و همچنین در حوزه تشکل‌های دانشجویی بیان کرد و افزود: از این طریق می‌توان بسترسازی لازم را انجام داد تا زمینه آشنایی دانشجویان را با تشکیلات، ساختار تشکیلات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم کنیم و از این طریق همچنین می‌توان دانشجو معلم‌ها را در بخش فعالیت‌های گروهی توانمندسازی و ترغیب کرد.

وی ادامه داد: ابتکار معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری این گردهمایی به این شکل است که چهار برنامه در این نشست چند روزه برگزار خواهد شد؛ جشنواره رویش دانشگاهی ویژه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، جشنواره حرکت دانشگاهی ویژه انجمن‌های علمی دانشگاهی و نیز دو دوره توانمند سازی؛ دوره توانمندسازی دبیران تشکلات اسلامی و دوره توانمند سازی دبیران کانون‌های مهدویت، و هدف ما در این چهار نشست،  پیدا کردن استعدادها و ظرفیت‌ها و نیز نهادینه کردن هویت کانون‌های فرهنگی است. همچنین در بخش دیگر این گردهمایی، نمایشگاهی در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه ظرفیت استعدادهای انجمن‌های علمی و کانون‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.    مجید یاری، دبیر جشنواره هفتمین گردهمایی سراسری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان نیز  با بیان اینکه در روز چهارشنبه و پنجشنبه برنامه گردهمایی در چهار محور آغاز می‌شود، ادامه داد: در این جشنواره برای دبیران استان اصفهان که تعداد آن‌ها ۹۰ نفر است، برنامه‌ای را با کانون مهدویت برنامه ریزی کرده‌ایم. زمان برگزاری این جشنواره از امروز ۱۶ لغایت ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ و به میزبانی مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خواهد بود. در این دوره، آقایان در پردیس شهید باهنر و بانوان در پردیس فاطمه زهرا سکونت پیدا خواهند کرد.