سرهنگ مرتضوی  درباره وجود هکرهای مجازی، اظهار کرد: اتفاقاتی که اکنون در حال رخ  دادن است ارسال لینک آلوده برای شهروندان و یا استفاده از شماره تلفن همراه و کد ملی برای استفاده و دسترسی به اپلیکیشن‌های بانکی است که از این طریق قصد دارند کد دسترسی و یا رمز پویای شهروندان را بگیرند و با دسترسی به رمز پویای افراد تمامی اپلیکیشن‌های بانکی و برداشت از حساب را تحت کنترل خود در آورند تا برداشت از حساب از دسترس خارج شود.

وی درباره پیشگیری از این اتفاقات، ادامه داد: شهروندان به هیچ عنوان کد دسترسی‌های خود از طریق خواندن پشت تلفن و ارسال آن برای کسی را انجام ندهند. همچنین توجه داشته باشند که لینک‌های آلوده کل دسترسی‌های گوشی همراه را در بر می‌گیرد و افراد نباید روی این لینک‌ها کلیک کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان، تصریح کرد: اکنون لینک‌های آلوده برای افراد ارسال می‌شود که شهروندان به هیچ عنوان نباید روی این لینک‌ها کلیک کنند. به‌عنوان مثال پیامک‌های «ابلاغ ثنای دادگستری» در شبکه‌های داخلی مثل ایتا و بله در حال ارسال است و ورود به این لینک‌ها و نصب برنامه موجب می‌شود که هکر به کل پیام‌های گوشی دسترسی پیدا و ارتباط برقرار کند.