جانمایی شهرک طلای اصفهان مناسب نیست

وی ادامه داد: این جانمایی باید تغییر پیدا کند و زمین مناسب دیگری در همان منطقه یا نقطه دیگری جایگزین آن شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه انتخاب و معرفی این زمین در گذشته اشتباه بوده است، افزود: این مکان برای برای ایجاد یک طرح ملی و بین‌المللی مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه ایرادهای کلی به توافق‌های انجام شده در باره این شهرک وارد است، اضافه کرد: نباید به فکر ارزش افزوده این زمین باشیم بلکه باید شهرک طلا را بعنوان یک طرح ملی برای خدمت رسانی به فعالان این عرصه در استان و کشور راه‌اندازی کنیم.

کمیلی بیان کرد: در زمان حاضر پیشنهاد دیگر و زمینی مناسب، سنددار و شخصی با عنوان شرکت عمران مسکن روی میز قرار دارد که از لحاظ موقعیت جغرافیایی و مساحت هم خیلی بهتر از مکان قبلی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زمینی در کنار نمایشگاه بین المللی اصفهان برای این طرح پیدا شود، گزینه بهتری خواهد بود و ما مخالفتی با آن نداریم اما این کار نیز مستلزم طی فرآیندی دوساله است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اهمیت توافق بین ذینفعان این مجموعه در زمینه پیشنهادهای ارائه شده گفت: باید این کار ملی را با تامل بیشتر و عاقلانه در اصفهان انجام دهیم تا نتایج و بهره آن به کل کشور برسد.

به گفته وی، مراحل تغییر محل شهرک تخصصی طلا به زمان ۲‌ساله برای انجام مطالعات و استعلام‌های آن نیاز دارد.

مکان در نظر گرفته شده برای احداث شهرک تخصصی طلا و جواهر استان در مجاور شهرک صنعتی «جی» و در مسیر فرودگاه اصفهان قرار دارد و قرارداد واگذاری زمین آن از اراضی معادن اطراف انجام شده است. از سال ۱۳۸۶ کلنگ تاسیس شهرک طلا و جواهر در شرق اصفهان به زمین خورد که احداث آن با مشکلات متعددی مواجه بوده است. ایجاد شهرک طلا و جواهر اصفهان به این لحاظ ضروریست که وضعیت صنوف مرتبط با طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی در این استان ساماندهی شود. طلا و جواهر در اصفهان یک صنعت قابل توجه است بگونه‌ای که حدود ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در این استان تولید می‌شود.