تصویب اعطای تسهیلات به ۶۶۷ واحد تولیدی و صنعتی

امیرحسین کمیلی اظهار کرد: زمان طولانی برای کسب برخی از مجوزها و فرآیند اداری به تولید و فعالیت صنعتگران خسارت می‌زند که در استان اصفهان بخشی از این اقدامات تسهیل شده تا در کمترین فرصت این مهم انجام شود. تسهیل فرآیندهای اداری صدور مجوزها رونق تولید را به همراه دارد که در استان اصفهان این امر تا حدی بهبود یافته است.

وی افزود: رونق تولید یکی از مهم‌ترین مقوله‌های مدیریت استان بوده که رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی را به همراه دارد و رفع این موانع باید جدی گرفته شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه باید به جامعه فعال اقتصادی و صنعتگران اعتماد کنیم، تصریح کرد: تلاش‌های این بخش می‌تواند به خودکفایی و کاهش وابستگی‌ها کمک کند.

وی ادامه داد:‌ صنعتگران با ایجاد فرصت‌های شغلی بزرگ‌ترین مسوولیت اجتماعی خود را انجام می‌دهند و علاوه بر این در رفع نیازهای دیگر بخش‌ها و اقدامات خیرخواهانه نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

کمیلی با اشاره به تولید ماسک در کشور، گفت: در آن دوران کرونا نیروهای جوان و توانمند وارد عرصه تولید شدند و همین اعتماد به آنان باعث برون رفت از دوران سخت شد.

وی با بیان اینکه مشکل نقدینگی برای صنعتگران مطرح است، اعلام کرد: اعطای تسهیلات به ۶۶۷ واحد تولیدی و صنعتی برای رونق تولید در استان اصفهان تصویب شده که ۱۳۸ واحد تسهیلات را به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، خاطرنشان کرد: تأمین نقدینگی بانک‌ها و مدارک مورد نیاز از سوی متقاضیان منجر به پرداخت مابقی تسهیلات خواهد شد.

وی یادآور شد: کارگروه رفع موانع تولید در تیران و کرون تشکیل شده و با مشارکت نهادهای اداری مشکلات بررسی می‌شود و آنچه نیازمند حمایت مسوولان استانی باشد به ستاد تسهیل اصفهان معرفی خواهد شد.

کمیلی از ظرفیت فعال صنعتی در این شهرستان یاد کرد و ادامه داد: صنایع پاک در این منطقه فعال شده‌اند و علوم و فناوری‌های نوین نیز به کار گرفته شده است.