به گزارش «دنیای اقتصاد»  رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور با شرکت فولاد مبارکه گفت: صنعت فولاد یکی از صنایع زیرساختی کشور و موتور توسعه سایر صنایع است. او افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با صنعت فولاد کشور تعاملات خوبی دارد که یکی از آن‌ها شرکت فولاد مبارکه است. همکاری در ساخت تجهیزات و حتی خطوط تولید فولاد مبارکه یکی از همکاری‌های

این دو بخش است. طبیعتاً همکاری این‌چنینی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور با فولاد مبارکه باعث می‌شود، این مهم تقویت و با شدت بیشتری به‌پیش رود.

مصلحی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تامین نیاز فناورانه صنعت گفت: وظیفه این شهرک باوجود چنین شرکت‌هایی همین است. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز برای رشد و کسب درآمد باید در همین راستا حرکت کنند. این مهم در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به وقوع پیوسته که امیدواریم توسعه یابد.

او خاطرنشان کرد: شرکت‌های فولاد مبارکه یا گل گهر، بخشی از شرکت‌های بزرگ فولادی هستند که از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهرک به‌منظور توسعه و تامین نیازهای فناورانه خود استفاده کرده‌اند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هاب منطقه‌ای بومی‌سازی ایران

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بزرگ‌ترین فولادسازان ایران در منطقه استان اصفهان قرار دارند و به همین دلیل می‌توان گفت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نقش پررنگی در تامین نیازهای فناورانه کشور دارد. تفاهم‌نامه‌ای هم که بین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به‌عنوان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری کشور با رتبه اول تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر، و شرکت فولاد مبارکه منعقد شد باعث می‌شود شهرک به هاب منطقه‌ای بومی‌سازی کشور تبدیل شود که البته وظیفه ما را در تامین نیازهای فناورانه کشور، سنگین‌تر خواهد کرد.