ارتقای شاخص کسب و کار در استان نشان دهنده استقبال از سرمایه گذاران است

سیدرضا مرتضوی در هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان اظهار‌کرد: این گروه کاری در سراسر کشور از جمله استان اصفهان با دو شرط پویایی و چابکی با هدف‌گیری کسب و کارهای خرد و خانگی در جامعه هدف محرومان، تشکیل خواهد شد و مواردی که باعث پیشرفت کسب و کارهای کوچک در این مناطق می شود را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: نباید این گروه کاری از اهداف اساسی خود منحرف شود، لذا سیاست گذاری صحیح و استفاده تجربیات گذشته در تشکیل گروه کاری اشتغال حمایتی ضروری است.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و جوهره کار موجود در استان اصفهان بیان کرد: مهم ترین وظیفه ما در استان حمایت و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و به ثمر رسیدن ایده های تجاری است.

وی افزود: بایستی فضا را به سمتی هدایت کنیم که با رصد ظرفیت‌ها و مشکلات موجود در شهرستان ها شاهد توسعه و تسهیل باشیم.

مرتضوی همچنین در خصوص سامانه رصد اشتغال تأکید کرد با همکاری اداره کل صمت و اتاق اصناف در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات استان در این سامانه بارگذاری شود.

وی تصریح کرد: ارتقای ۱۸ پله ای بهبود شاخص فضای کسب و کار در استان اصفهان نشان می‌دهد که برخلاف رویه گذشته، با اقدامات انجام شده استان دوستدار سرمایه گذار و مستقبل از سرمایه‌گذاران است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: این نگاه و رویکرد بایستی در استان ماندگار باشد و بتوانیم با تسهیل امور، جذب سرمایه گذار را به حداکثر برسانیم از طرفی برداشتن موانع این حوزه بایستی با جدیت دنبال شود. وی خاطرنشان کرد: اگر نقطه شروع و اوج را در نظر بگیریم می توانیم مأموریت سازمان ها و دستگاه های مختلف را مشخص کنیم تا اقدامات قابل رصد باشند و بتوانیم به صورت کیفی شاهد جذب سرمایه گذار در استان باشیم.

مرتضوی همچنین با اشاره به اختصاص مجوز از خانه صمت، بیان کرد: باید در مراحل اولیه تخصیص جواز پالایش های دقیقی انجام شود تا با اهلیت سنجی زمین و امکانات در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

گفتنی است هفتمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

بررسی موضوعات مرتبط با گروه کاری اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، بررسی واگذاری فضاهای آموزشی جهت کمک به تحقیق و توسعه استان، ارائه شرح وظایف گروه کاری اشتغال حمایتی، بررسی گروه کاری پیشرفت و آبادانی روستاها، ارائه گزارش گروه کاری اقتصاد گردشگری و صنایع دستی شامل نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، طرح جامع گردشگری و توسعه سند راهبردی گردشگری، بررسی و تصویب تشکیل گروه کاری توسعه زنجیره های ارزش راهبردی، بررسی مصوبات و اقدامات گروه کاری صادرات غیرنفتی و گروه کاری فرش دستباف، گزارش گروه کاری سرمایه‌گذاری خارجی و بررسی وضعیت جواز های تاسیس صادره از خانه صمت استان از جمله موارد مطرح شده در این نشست سه ساعته بود.